Wist niet dat het al half 7 is... Maar goed.. Ik ben tijdje bezig geweest met een layout. Deze layout is gebaseerd op een andere layout, waar ik de naam niet van heb kunnen achterhalen. Deze layout is wel geheel zelf geschreven, gebruik gemaakt van CSS en HTML.
Zodra het domein online komt, komt er ook nog een simpel PHP script, om ervoor te zorgen dat het maar 1 pagina wordt. (een if($_GET['p'] verhaal) en ook een random tekst, bijvoorbeeld voor aanbiedingen.
Het is een hosting layout, maar er staat nu enkel nog tekst. Waar nu welkom en dergelijke staat, komt zodra het domein online is ook nog een plaatje van een server met daarop prijzen en wat je daarvoor terug krijgt, enzovoorts..
Aangezien dit mijn eerste (wat ik zelf vind) geslaagde layout is, post ik hem hier, omdat ik erg benieuwd ben naar jullie mening.
Ik heb er even een plaatje van gemaakt, dit omdat ik geen zin heb om de gehele site al te uploaden...
Ik zou het heel aardig van jullie vinden als jullie een cijfer willlen geven, van 0 (hoop ik natuurlijk niet...) tot 10 (wat natuurlijk geweldig zou zijn!)
Ik zie dat je het venster bij jezelf niet voor de hele breedte hebt. Maar wat gebeurt er met een widescreen? Is de breedte vast en krijg ik dus met een beetje pech aan beide kanten een heel breed grijs vlak? Als dat zo is ben ik niet echt gelukkig en is het een 6.
Anders een 7,5.
En eerlijk gezegd hou ik meer van een gebroken wit dan van het echte standaard wit dat je achtergrond nu heeft. Met gebroken wit heb ik namenlijk vaak het idee dat er meer aandacht aan detail gegeven wordt. (maar dat is ook smaak).
Bedankt voor alle reacties!
@TJVB, op dit moment is dit nog 800px, maar, dit komt nog omdat ik de layout nog ietwat moet "tunen" met CSS. Ik wil namelijk niet dat de layout te opgerekt gaat worden. Als ik namelijk de width verander naar auto, en je maakt hem breed, dan worden de letters bij de header ook opgerekt. Dit wil ik natuurlijk niet.. Weet jij hoe ik dit kan oplossen? (of iemand anders..)[color=#FFF4F4]deze kleur wit gebruik ik nu, hoe vind je die?[/color]
@pgFrank, ben blij dat je de kleurcombinatie leuk vind! Ik kom vaak genoeg layouts tegen van Hosting-bedrijven, maar die hebben zo'n overdreven intro, en dan zo'n overdreven layout die erg druk is. Ik heb gekozen om deze layout te maken, omdat deze rustig en overzichtelijk is..
@WesselB, weet jij of dat met CSS kan? De hoeken een klein beetje ronder maken?
Bedankt voor jullie meningen en reacties, hier kan ik echt iets mee!
het is simpel.. dat is niet erg.. maar misschien is dit tog té simpel!
en ik zou het ook helemaal tot onder door laten lopen.. want zo'n klein randje leeg ziet er natuurlijk niet uit :P
Hij ziet er goed uit: Mooi helder en een goed overzicht.
Ik weet niet hoe groot die random tekst in die blauwe balk bovenaan wordt, maar ik vindt die balk nogal groot.
@ Leroy, ik zie het, als ik mijn venster meer naar onder doe, komt er inderdaad een lijntje leeg te staan... Weet jij toevallig hoe ik dat kan oplossen?
[edit]@Robert, dat valt volgens mij nog wel mee, als je het eindresultaat zult zien (html pagina)[/edit]
[edit]Je hebt gelijk Robert, het is inderdaad iets te groot, die bovenste regel, ga die terug zetten op 18px ;)
Bedankt voor de tip![/edit]