Ik ben bezig om een beetje OOP in PHP te verkennen ... en heb daarom gekozen om Texas Hold'em te maken ... (eerst klein beginnen met singleplayer) :p
Omdat ik niet echt thuis ben in de wereld van OOP heb ik enkele vragen en een error klaarliggen.
Index.php
<?php
class kaarten{
function create_deck() {
$deck = array(
1 => array("2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "1"), //harten
2 => array("2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "1"), //schoppen
3 => array("2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "1"), //koeken
4 => array("2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "1") //klaveren
);
global $deck;
}
function genereer_gemeenschappelijke_kaarten() {
for($x=1;$x=5;$x++){
$rand_s = array();
$rand_c = array();
$rand_s[$x] = rand(1 ,4);
$rand_c[$x] = rand(0, 12);
echo $rand_s[$x];
echo $rand_c[$x];
}
}
$nieuw_object = new kaarten;
$nieuw_object->genereer_gemeenschappelijke_kaarten();
?>
Als je het antwoord weet van 1 van mijn volgende vragen mag je het altijd posten (bij voorbaat dank!).
1. Ik moet een deck hebben en zoals je ziet heb ik al een deckje inneengestoken, maar is het nodig om die global te maken?
2. Om 5 gemeenschappelijke kaarten te genereren is mijn optie de beste optie ? (for lus 10 willekeurige getallen generen om daarna uit de multidimensionale array ($deck) te halen)
3.
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting T_FUNCTION in C:\xampp\htdocs\Poker\index.php on line 24 ow :s? Roep ik mijn class verkeerd aan?4. hoe kan ik bv in $deck[1][0] (harten 2) verwijderen ... zodat de computer of de speler geen 2 keer dezelfde kaarten kan hebben of krijgen na de wissel?