Goedenamiddag,
Na het onclickprobleem van daarnet stoot ik weer tegen een ander probleem.
Ik heb dus een invulformulier gemaakt waar ik uit verschillende landen kan kiezen uit de verschillende werelddelen.
Dit doormiddel van een select box.
Nu de landen stellen in men mysql de tabellen voor van de databese en de werelddelen stellen de databases voor.
alles naar een database sturen lukt me wel maar als ik moet beginnen kiezen uit verschillende databases begint het wat moeilijker te worden.
Weet iemand raad.
Even een vraagje,
hier gaat men tot de derde normaalvorm.
als ik het goed heb bedoelen ze hiermee : eerst de database - dan de tabel - en dan de velden van de tabel.
Of zit ik fout.
ja dat is ook wat ik doe maar dan krijg ik niet alles in die ene database.
Eerst kies ik een werelddeel dan een land en als ik het land gekozen heb kan ik weer gegevens invullen zoals straatnaam,telefoonnummer,... .
Dus dan zou ik zoiets moeten maken vb:
database : wereld
tabel : europa
veldnaam : belgië
Ok en dan zit ik vast
moeten nog andere gegevens bevatten. moet ik mss deze in een andere tabel plaatsen en die 2 tabellen met elkaar laten communiceren?
Ja eerst de database 1 dus dan verschillende tabellen en in de verschillende tabellen verschillende velden.
Nee, ga normaliseren. Daarmee bepaal je de soorten data en de onderlinge relaties tussen de data.
Uiteindelijk kom je tot een datamodel, maar zover ben je nog lang niet. Vergeet even dat je een database met tabellen en records gaat aanmaken, ga eerst normaliseren. Ga vooral NIET in tabellen en kolommen denken, dat is de grootste fout die je kunt maken tijdens het normaliseren.
Edit:
database : wereld
tabel : europa
veldnaam : belgië
Nee dus.
Er bestaat geen tabel Europa, Europa is een werelddeel. Je kunt dus wel een tabel 'werelddelen' hebben met daarin het record 'europa'. Zo kun je ook tabel 'landen' hebben, met bv. Nederland en China. Nederland koppel je met een foreignkey aan het werelddeel Europa en China wordt gekoppeld aan Azië. Hier heb je dus te maken het de datasoorten 'werelddelen' en 'landen'.