Speeltuinen en Pretparken nu heeft speeltuinen een tabel die ik ook bij pretparken wil gebruiken, is het mogelijk om een soort van virtuele kopie te laten maken van die tabel in mysql, of zit er niets anders op steeds een nieuwe connectie te maken naar de andere database?
@dutchcamel: Jouw voorbeeld van de personeelsadministratie van 2 dochterbedrijven van 1 holding, is heel slecht gekozen. Denk je nu echt dat de holding 3 administraties wil gaan bijhouden? Dacht het niet! Die hebben 1 administratie en afhankelijk van de rechten van de medewerker krijg je bepaalde gegevens te zien. En heb niet de illusie dat iemand zonder rechten gegevens kan inzien, dat is echt vrijwel onmogelijk (alles is natuurlijk te hacken...)
Wanneer je een voorbeeld aanhaalt van 2 bedrijven die een totaal verschillende administatie hebben en die niets, maar dan ook niets met elkaar te maken hebben, dan ligt het voor de hand om 2 aparte databases te gebruiken. Maar binnen dezelfde holding? Dat is geldverspilling en het levert gebrekkige informatie op.
Nog een voorbeeldje: Met PHPhulp kun je ook een pm sturen naar andere users. Ik mag, en kan, jouw postbak niet inzien, netzomin als dat jij de mijne in kan zien. Denk je nu echt dat dit aparte databases zijn? Nee, natuurlijk niet, dat is gewoon een kwestie van de juiste rechten toekennen en de juiste WHERE in de query opnemen.
Dan bedenk je een ander voorbeeld wat beter is. Mijn punt was dat het voor zou kunnen komen dat gegevens door de ander niet gezien mogen worden.
En dan bedoel ik niet zoals in jouw PHPhulp voorbeeld dat een normale gebruiker de gegevens niet mag zien. Maar dat niemand van het bedrijf die gegevens mag zien. Ook degene die de database kan aanpassen niet. Om bijvoorbeeld wettelijke redenen.
Ik geef je gelijk dat het in de praktijk nauwelijks zal voorkomen. Maar als dat nu wel het geval is wil de TS antwoord op haar vraag en niet meerdere keren normaliseren in hoofdletters lezen.
-edit 1-
Vreemde zin uit laatste alinea verbeterd.
-edit 2-
Dan ook maar meteen een e toegevoegd achter meerder :P
Misschien lees ik erover heen? Maar staan de websites wel op dezelfde host? Zo ja, lees pgFrank zijn berichten nog eens. En ga de MySQL documentatie eens lezen. Zo nee, aparte connectie gebruiken. Tip: Gebruik een database classe, maakt het allemaal wat makkelijker om te 'switchen'.
Elke gevorderde gebruiker zal je hetzelfde verhaal vertellen; het is beter om te normaliseren, dan met dubbele tabellen te werken die je zou moeten synchroniseren.