Ik heb en klein vraagje....

wat doe ik hier fout :

<?

function strip($string){
$string= strip_tags($string);
$string= htmlspecialchars($string);
}
session_start();
echo"<html><head><title>.:Comments:.</title></head>";
$db=mysql_connect('localhost','xxxxxx','xxxxxx');
mysql_select_db('wwwxxxxxxcom', $db);
echo"<center>.:Comments:.</center>";
$result= mysql_query("SELECT * FROM comment WHERE id=" . $_GET['id'] . " ORDER BY id2 ", $db);

while(list($id, $comment, $date, $user) = mysql_fetch_row($result)){
echo("<center><table border=1><tr><td bgcolor=lightblue width=400 >Posted by: $user</td></tr><tr><td width=400 height=70 valign=top>$comment</td></tr></table><br>");
}
if(empty($_POST)){
if(!empty($_SESSION['user'])){

}

echo"<br><br><center>.:Add A Comment:.<br><br><form method=post action=comments.php?id=". $_GET['id'] .">";
echo"<input type=text name=name value='name here'><br><textarea height=200 width=200 name=comment>Comments Here</text><br><input type=submit value=Submit></form>"; } else{

$name= $_POST['name'];
$comment= $_POST['comment'];

$id2="";
$id= $_GET['id'];
mysql_query("INSERT INTO comment VALUES('$id','$comment', '', '$name')");
echo"Comment posted..";
echo"<meta http-equiv='refresh' content='1; url=comments.php?id=" . $_GET['id'] . "'>";

}
?>
Wat is je probleem/error?
of het licht aan mij maar het script ziet er een beetje oncompleet uit, wat het precies is weet ik niet.. maar misschien dat je een ander gastenboek script of iets waarmee je berichten kan plaatsen kan doorspeuren en dat het daarmee wel werkt.
Wat je fout doet? Nou om te beginnen niet er bij te plaatsen wat voor error je krijgt of wat er mis is.
Indien dit een afzonderlijke pagina is stuur je om te beginnen al geen id mee, verder hebben wij absoluut geen informatie over wat je met het script wil bereiken (het lijkt op een gastenboek) en wat je met het id wil doen.

Daarnaast heb je niet verteld waar het probleem ligt. Het lijkt erop dat je in je select query maar één bericht selecteert (tenzij meerdere berichten hetzelfde id hebben), dit zou een probleem kunnen zijn.

Ook lijkt het erop dat je een nieuw bericht hetzelfde id probeert te geven als een bericht dat je eerst uit de database probeert te halen, aangezien je een get gebruikt en je id waarschijnlijk op unique hebt staan, kan een nieuwe post niet toegevoegd worden als je in de url een reeds gebruikt id invoert. Je kunt voor id beter auto_increminent gebruiken in mysql.

Kort gezegd: query aanpassen, id afhandeling via auto_increminent. Nogmaals: geef wat meer informatie.
sorry, !!

kijk het zit zo het is en comment systeem,

het is gemaakt voor en nieuws systeem...

maar de probleem is het verzend knopje die werkt niet helemaal...

kan iemand me helpen ?

;)
Mahmood schreef op 19.08.2007 14:32
het verzend knopje die werkt niet helemaal...

Daar kunnen we niks mee. Zet je error reporting aan aan en geef de errors. Verder zal je meer informatie moeten geven.
Wat doet hij niet dan? Heb je het bestand comments.php genoemd? Wordt er geen id meegestuurd (lees anders m'n vorige post nog even door)?
Nee gek he.

Je vergeet bij textarea met /> af te sluiten inplaats van >
en dat </text> heeft niet echt veel zin :S

Reageren