Hoe kan je zorgen dat je pc echt een BOOST krijgt??? En hoe kan je alles meten'/zien?

Groetjess
Ja Hitman pro is geschikt voor mensen die nergens wat van weten en dus ook vaak geen enkele beveiliging op voorhand hadden, dan wil het wel.

Maar ja er is toch zoveel meer te vertellen om je PC te boosten, dit door Windows optimaal in te stellen tot aan het opschonen van je opslag medium en registry.

--

Je zou bijvoorbeeld, alleen dit kan gevaarlijk zijn om er voor te zorgen dat Windows zijn memory cache bestand niet meer op de C plaatst, maar op een eigen partitie, Dit scheelt in je defragmentatie proces.

Maar dit moet je doen als je weet wat je doet.

--

Je zou kunnen kijken naar defragmentatie software die niet alleen defragmenteert maar ook tevens de meest gebruikte software indeelt
op de sectoren die het snelst te pakken zijn.

--

Registry schoon houden, dit doe je zelf niet met de hand natuurlijk maar er is zoveel te vinden die het opschoont en ook daarin kan worden gedefragementeert.

--

Je kan bij bepaalde window versie's bepalen waar de performance moet liggen, het systeem of applicatie.

--

Je kan het grafische vertoning van je windows gaan afslanken, de overbodige effecten eruit houden.

--

Je kan software gebruiken die je geheugen optimaliseert door op dat moment niet gebruikte libraries uit het geheugen te houden, het opschonen van geheugen lekken.

--

Mischien, ja ik gebruik dat al jaren niet meer omdat ik daar nou geen echte winst in zag, bootvis meende ik.. iets van microsoft zelf dacht ik die de opstart procedure van windows en de te laden applicaties verbetert.

--

Kijken of er bepaalde windows services draaien die je helemaal niet nodig hebt, alleen hier geld wel van.. wees geinformeert over wat je uitschakelt want anders heb je een baal moment.

Als je Hitman Pro goed instelt is het een prima programma ook voor gevorderde.
Alles wat van hitmanpro zelf is kan je computer aardig verknallen.... De rest heeft niets met hitmanpro te maken en zijn allemaal aparte programma's.

Ik gebruik zelf altijd
Spybot search and destroy
CCleaner
TuneUp utilities
TuneXP
Bootvis
en ATF cleaner
Alles uit je pc halen en een boost geven?

Gewoon alles behalve je voeding uit je pc-kast halen, en de schakelaar van de voeding op 110V zetten, dan krijgt ie zeker een "BOOST".

Waarschuwing: Bovenstaande tekst is als grap bedoeld,
zet nooit, maar dan ook nooit, de schakelaar van een voeding op 110V wanneer de PC op het (Europese) lichtnet is aangesloten.

En met zoveel programma's kun je beter een schone installatie van Windows overwegen, waarbij je "lichtgewicht" virusscanners installeert, zoals bijv. NOD32, het verschil met scanners als Norton, Norman en McAfee zal dan zeker merkbaar zijn. Regelmatig de boel opruimen met CCleaner kan ook geen kwaad, en soms wil een defragmentatie ook nog wel eens helpen.
Ja inderdaad.. Gewoon format C:

Proggies backuppen, eventuele configs backuppen (*.ini's e.d.), documenten/muziek enz backuppen (desnoods op een tijdelijke andere partitie zetten, en gewoon windows eropnieuw opknallen..

Doe ik eens int half jaar ofzow, dát is de echte boost voor je PC.. Als je natuurlijk helemaal lief wilt zijn voor je computer zet je er Linux op, maar die stap overwegen niet veel mensen..

Maargoed.. je ziet maar..

Reageren