Hallo,

Ik was vandaag even naar computers aan het kijken en ik zag een mooie, met een "NVidia® GeForce™ Go 7950 GTX (512 MB)".
Alleen zei er iemand tegen mij dat volgens hem deze kaart geen DirectX 10 ondersteunt, maar hij wist het niet helemaal zeker.

Is er iemand die mij wel met zekerheid kan zeggen of deze videokaart DirectX 10 ondersteunt?

Bvd
Je zit met een DX10 kaart niet VAST aan Vista, er is zelfs sprake van dat er een DX10 driver gaat komen van Microsoft voor XP.

Maar je haalt inderdaad niet het maximale uit een Dx10 kaart zolang die driver er nog niet is en je werkt op XP...

Overigens is mijn menig wat betreft Vista een stuk minder vijandig dan die van Jurgen. Alleen moet je wel van te voren controleren of al je hardware al drivers heeft voor Vista.
probleem is voorlopig idd dat XP geen DX10 ondersteund, omdat de bits en bytes die naar de videokaart met DX10 volledig anders zijn dan DX9. Microsoft heeft een nieuw systeem in Vista geimplenteerd wat niet gelijk is aan XP. Bedenk dus heel goed of je dit nu wel zou doen zolang er geen ondersteuning is vanuit XP

Reageren