Ik kreeg zonet een (video)bestand gestuurd met een mp4 formaat.
Helaas kan ik deze niet afspelen.
Weet iemand een programmaatje waarmee dat wel kan?
Of een codec voor wmp waarmee mp4 kan worden afgespeeld?

BVD
Ik vind Quicktime traag, onhandig qua GUI en het is irritant dat hij zichzelf vaak uitnodigt om standaardspeler te zijn. iTunes is op Vista al helemaal drama met een zwart scherm waarmee hij altijd begint en heel slechte beeld-rendering.

Het is misschien niet zo dat Apple software heel slecht is, maar het is zo irritant dat je het er altijd bij moet hebben omdat ze eigen formaten hebben.

Ik vind eigenlijk dus ook dat Apple software gewoon kut is in het algemeen. Ook op de Mac heb ik genoeg gewerkt, heb er slechte ervaringen mee qua snelheid, functionaliteit en GUI. Dit is een eindeloze discussie, dat snap ik, maar ik moet mn mening toch effe kwijt. Ik weet dat Apple heel politiek correct is en ik nu bevolkingsgroepen achter me aan krijg omdat Apple helemaal de shit is, maar nee, sorry ik heb het heel veel gebruikt en ik vind het echt troep.
QuickTime kan tegenwoordig ook los gedownload en geinstalleerd worden. Alleen dan probeert Apple Update wel steeds heel iTunes te downloaden. Moet je steeds aan klikken dat je alleen QuickTime updates wil.

downloadlinkje
Quicktime kon altijd al los gedownload en geinstalleerd worden volgens mij. Althans dat had ik jaaaaren geleden wel.
Jaren geleden idd wel. Maar om iTunes 'populair' te maken was dit een tijdje onmogelijk tenzij je heel goed zocht.
@PHPerik, Vriendin heeft ook itunes en heeft precies hetzelfde probleem: dat zwarte scherm...
Ja ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Ik vind iTunes verder wel fijn, behalve dat het heel zwaar is, maarja dat zwarte scherm is echt een dooddoener.
Itunes draaid hier anders nog redelijk op een 517 Mhz computer.. maar hoef daarnaast dan niet te msn-en en of te browsen want dan gaat het heel erg traag...
Durf het bijna niet te zeggen, maar je zou kunnen overwegen om een Mac te kopen... Dan heb je dit soort gekke problemen niet!

:p
Frank de laatste 7 maanden dat ik op een Mac heb gewerkt had ik wel gekkere problemen op 3 verschillende systemen. Firefox, Safari en iTunes die heel traag waren en zomaar crashten bijvoorbeeld. Het feit dat er minder meldingen zijn van instabiliteit op een Mac betekent niet dat het ook daadwerkelijk een stabieler of beter systeem is.

En om nou een Mac te kopen alleen maar omdat iTunes het dan beter zou doen... no thanks. Dan kun je beter iets als Winamp of Foobar2000 downloaden dat niet 70 MB geheugen in beslag neemt, maar slechts 8 MB :)

Reageren