Hallo,

Ik vroeg mij af of het volgende mogelijk is:

Ik heb een active-directory domein met een W2K domeincontroller, W2K webserver en een W2K terminalserver. Is het mogelijk om de W2K webserver te vervangen door een LAMP-linuxbak, zodanig dat deze ook kan worden opgenomen in het domein, en dat de bezoekers van ons intranet zich nog steeds moeten autoriseren voor het intranet dmv Active Directory usermanagement?

Ik kan hier heel weinig over vinden, maar het zou wel heel handig en een stuk goedkoper zijn betreft licentie etc.
AD gaat volgens mij via (een soort van) LDAP.

Edit: En daar moet Samba mee overweg kunnen.
Novell heeft OpenLDAP, Samba dan ook denk ik.
Klopt, PHP heeft ook LDAP functies, maar dan moet je dus alsnog een loginscript schrijven.. :) ik ga even kijken wat er met samba mogelijk is

bednakt!
Jurgen schreef op 18.09.2007 11:40
Nee ik bedoel een Novell server. Je kunt gewoon inloggen op een windows domein met novell(met een speciale windows applicatie) Novell OES maakt gebruik van linux en is vrijwel 100% bestuurbaar via web. Indien je geen verstand hebt van Linux/Novell. Lijkt mij het beter/goedkoper om de AD server te houden en er een aparte webserver bij kopen als LAMP bak. Omscholing in Novell en Linux is hardstikke duur.

Je hebt me verkeerd begrepen denk ik :) (zag ik ineens)
Ik heb een aparte domeincontroller ;) de webserver authencieert zijn gebruikers met IIS adhv de AD van de Domaincontroller..
Dit doe je door gewoon NTFS rechten te gooien op de webmap en hij vraagt naar je logingegevens van het domein.. dus zodoende

Reageren