Apache voor windows is al een stuk 'lekker' dan Apache voor linux.
Naast dat hangt het ook heel erg af van de beveiliging van je besturings systeem zelf. Windows NT versies zijn veel gevoeliger voor virussen en hackers dan Linux.
Woopie, hoe ben je gehackt dan? Kan ik mss nog wat van leren, want ik draai ook Apache op windows als testserver, maar soms laat ik hem aanstaan als ik met internet verbonden ben :s
dat kon ik dus niet zien. ik merkte wel dat er iemand op mijn comp zat dus ik wou het log file gaan bekijken maar toen viel hij uit :(
ik zou apache erafhalen hor. Of beveiligen.
dat kon ik dus niet zien. ik merkte wel dat er iemand op mijn comp zat dus ik wou het log file gaan bekijken maar toen viel hij uit :(
ik zou apache erafhalen hor. Of beveiligen.
Een Apache is bij mijn weten veilig, ik draai al maanden een apache op windows XP en mijn PC staat 24/7 aan.... Een optie: draai op een andere poort ipv 80
Een FTP server opzetten is minder leuk, heb ik ook een tijd gehad, en ineens zat er volk op... Oplossing: een veel hogere poort nemen dan 21.
De meesten scannen de standaard poorten, en zo kan jij de gelukkige worden...
Gewoon niet op de standaardpoorten draaien... En als het een testserver is, enkel localhost toegang geven....
En ja een firewall kan soms ook wonderen doen :) Desondanks je toch sowieso je server poort moet opengooie, wil je dat andere je sites kunne zien.