Nadat mijn favoriete mailprogramma Thunderbird steeds vastloopt, ook na verwijderen en opnieuw installeren, wil ik de stap wagen naar Pegasus.
Wanneer loopt het programma vast?
Ik gebruik al een hele tijd Thunderbird versie 1.
Nog nooit het ik last gehad van vastlopers.
?
Onbekende gebruiker
25-09-2007 16:14
@Martijn
Ik heb al heel wat gemaild met het Thunderbird forum.
Ik heb al met een nieuwe identiteit gewerkt.
En ook al opnieuw alles verwijderd en dezelfde identiteit er weer ingezet of helemaal opnieuw begonnen.
Niets helpt.
Ik heb iets van 14 email accounts.
Telkens als ik iets aan wil klikken blijft het zandlopertje lopen en als ik er dan nog eens op klik wordt het scherm wit. De ene keer komt hij weer terug en kan ik weer even iets doen en de andere keer staat er boven in beeld: Thunderbird reageert niet.
Ook heb ik de mappen al gecomprimeerd. Ik weet niet wat het kan zijn.
Hoe is het op dat moment met de internet verbinding? Als die nog bezig is, kan het zijn dat het programma iets van internet probeert te halen/ laden en dat die daarop aan het wachten is!
Is alles op een andere locatie archiveren een optie?
?
Onbekende gebruiker
25-09-2007 16:30
@Robert
Hier is dan niets mis mee.
Ook al heb ik Thunderbird al een tijd open staan dan krijg ik nog dit probleem. Soms gaat het een tijdje goed en dan hapert hij weer.
Ik heb de optie om bij opstarten meteen naar nieuwe mail te kijken ook al uitgevinkt. En alles op 1 na staat niet meer op iedere minuut controleren op nieuwe mail maar op 5 minuten.
Ik heb er jaren lang geen problemen mee gehad en nu opeens wel.
Het heeft een geweldig spamfilter!!
?
Onbekende gebruiker
25-09-2007 16:32
@Winkie
Dat vroeg ik dus ook op het Thunderbird forum. Maar dat moest hij gewoon aan kunnen.
Zou dat wat uitmaken als je het in een andere map plaatst?
Wellicht, omdat hij het dan niet mee-cached (gokje).
Ik weet niet of je vanuit Thunderbird een archief kunt opslaan? In dat geval zou ik die dan op een andere plek neerzetten, en hele oude mails weggooien in Thunderbird.
?
Onbekende gebruiker
25-09-2007 16:47
@Winkie
Als je, zoals ik, een nieuwe identiteit hebt aangemaakt dan heb je geen oude mail. Dan begin je helemaal opnieuw, dus dat kan het niet zijn.
EDIT: Ik heb thunderbird net weer opgestart en nu wordt het scherm na 5 seconden al wit en zie je weer: Thunderbird reageert niet.