Ik heb 2 computer's. Eentje voor me muziek toestanden, en eentje voor al het overige werk en voor de tv/ps2. Nu maak ik veel muziek op de muziek pc. Dit siginaal komt via een audigy kaart naar binnen, wordt opgenomen en bewerkt. Dit gaat allemaal prima! Alleen wil ik nu de bestanden delen tussen de twee computer's. Wat adviseeren jullie? Een gedeelde map? Of een netwerk opslag iet's? Bestanden zijn meestal in wave/mp3 formaat en kunnen soms tot wel een uur duren.

Groetjes, Robin.

Edit:

Heb nog een idee:

Externe schijf aan me router? (usb 2.0)?
Licht er aan wat voor muziek (xD)

ik snap niet waarom je daar 2 pc's voor nodig hebt..
Op de een zitten me mixer aangesloten. En die programma's zijn nog wel aardig zwaar, ook moet ik vaak switchen tussen verschillende werkzaamheden.

Edit:

typo

Edit2:

Nog een idee, externe shijf splitsen (de kabel dus). En dan in allebij de pc's 1 kabel? Of werkt dit niet?
Gewoon even een mapje delen in je netwerk. Of je koopt een netwerkschijfje ja.
Heb nog een behuizing liggen (extern,usb2). Als ik deze op me routertje aansluit? Of is dit weer uber traag?
Hoe bedoel je? Een USB kabel kan je niet in een router stoppen.
Jonathan schreef op 30.09.2007 19:11
Hoe bedoel je? Een USB kabel kan je niet in een router stoppen.
Jawel hoor, veel routers hebben de mogelijkheid om een externe schijf aan te sluiten op de router (NAS).

Edit:
Het nadeel van NAS (Network Attached Storage) is dat het wat trager kán zijn, ligt onder andere aan wat voor doorvoersnelheid je kan gebruiken (USB1.1 is trager dan 2.0, en dat is weer trager dan FireWire bijvoorbeeld). Voordeel is dat je muziekpc niet altijd aan hoeft te staan om beschikking te hebben over je muziek.
ALs je de muziek op je muziekpc laat staan en enkel de map deelt, zal het bewerken van de muziek wellicht iets sneller gaan, maar moet je wel de muziekpc aan hebben staan om de muziek ook op andere pc's te kunnen beluisteren.

Ikzelf zou denk ik de voorkeur geven aan lokaal opslaan van de muziek op de muziekpc, en de inhoud van de map met bestanden regelmatig synchroniseren met de externe harde schijf die is aangesloten op de router.
Zoals dit standaart knp dingetje. :P (experia boxje).

Kan ik niet gewoon in pc1 (werkpc) een extra netwerk kaartje gooien, dit kabeltje naar pc2 (muziek) ? Maar heeft pc2 dan wel internet?
robin schreef op 30.09.2007 19:17
Zoals dit standaart knp dingetje. :P (experia boxje).

Kan ik niet gewoon in pc1 (werkpc) een extra netwerk kaartje gooien, dit kabeltje naar pc2 (muziek) ? Maar heeft pc2 dan wel internet?
Het zou kunnen met een crosscable, maar je hebt wel kans op conflicten. Eventueel zou je internet ook kunnen delen?
Heb liever een rechtstreekse verbinding naar pc1. Ben niet zo dol op gedeelde zooi op het netwerk. Wegens veel fouten en lekken?
De crosscable techniek zou prima moeten werken, zolang je voor beide geen default gateway opgeeft.

Reageren