Hallo,

Middels wamp op Windows XP leer en oefen ik php.
In een oefening maak ik een gastenboek waar data naar een txt file wordt weggeschreven. Om dit succesvol te laten zijn, is het nodig dat ik de rechten kan beinvloeden: 'chmod-en'.
Is dit ook mogelijk wanneer ik lokaal werk en dus niet via ftp mijn rechten hoef/kan beinvloeden? Zo ja.. hoe dan?

Bedankt.
Volgens mij hoef je op een local host niet met chmod te werken

:oeps:
Zo! snel zeg, de reacties (Y)

Waar plaats ik de functie chmod met juiste parameters: in mijn php file waar ik ook de ingevoerde waarden uit het formulier naar het txt bestand worden geschreven?
chmod moet gebeuren op het moment dat je het bestand maakt, het hoeft maar 1x te worden uitgevoerd.
Het lijkt me VOOR het moment dat je de file handle aanmaakt naar je txt bestandje. Waarom wil je die rechten eigenlijk precies beinvloeden?
CHMOD voor een Windows machine? Heren, waar zijn we hier mee bezig?
Wtf ? :P
Net zoals arjan zegt

Windows Apache Mysql PHP ...

Windows kent dus geen chmod
@Jaws:
Ik maak als oefening een gastenboek uit het boek 'php applicatieontwikkeling:: Peter Kassenaar'.

Het lukt niet om de waardes uit het gastenboekformulier naar het txt bestand te schrijven. Ik veronderstel dat dit te maken heeft met 'chmod-en'.

Dit is de melding die ik krijg:
Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in C:\wamp\www\zandbak\schrijf.php on line 21
Zo te zien heeft het met het verkeerd openen van een bestand te maken en niet met de rechten.

Reageren