Hallo,

Morgen heb ik een wiskunde proefwerk, en ik kom hier niet uit:

Ik moet dus weten hoe groot dat kleedje op die tafel is, en de berekening.

En nee, in het boek staat het niet en op Google kon ik het ook niet vinden, ik weet de naam er immers niet van.

Mvg,
Jonathan
desertme(sander) schreef op 12.10.2007 13:17
is het antwoord van de klok 48?>

Volgens mij niet nee :P

Denk er wel bij na dat het bijvoorbeeld bij kwart voor 2 wel mogelijk is om te zien hoe laat het is ;)

Kwart voor 2 -> wijzer voor uren staat dan net voor de 2 en de andere wijzer staat op de 9

10 over negen -> Wijzer voor uren staat net NA de negen, en de andere wijzer staat op de 2.

(Ik zal een tip geven, om het te vergemakkelijken. Voeg een wijzer toe die 2 keer zo snel loopt als de minutenwijzer)
ik heb dom zitten rekenen krijg in eens een helder moment het is

24*60=1140 keer want je kan het naartuurlijk nooit zien je ziet het pas zodra er een minuut voorbij is en hij verspringt een minuutHAHAHA

goeie strik vraag
Sander das ook niet goed denk ik want om 6 uur en 12 uur kun je het zowiezo zien (lijkt me)
@Sander -> Neej hoor, zie ook mijn post (edit) even voor jou reactie. Het is echt mogelijk :P

Jacco schreef op 12.10.2007 13:50
Sander das ook niet goed denk ik want om 6 uur en 12 uur kun je het zowiezo zien (lijkt me)

Inderdaad kan je het dan zien, maar wat denk je van kwartover 9 of kwartvoor 3?
Kwart over negen, staat een wijzer net over de 9 en de ander precies op de drie. Het kan dan geen kwartvoor 3 zijn, omdat de wijzers dan niet kloppen :P
dan is het 24*60=1440-24=1416

want je kan naartuurlijk elk uur zien want dan staat ie precies op de twaalf en precies op een ander getal anders hangen ze ervor of in ieder geval voor de twaalf
@Desertme

Het zijn er veel minder. Lees ook even de post voor je antwoord goed. Om kwartvoor enzo kan je het ook prima vertellen ;)
dat zou dan uit komen op 5,10,15,20,25 enz die je wel kan lezen dus 60-12=48

24*48=1152
Nog niet goed, het zijn er veel minder!
Nee he tis stiekem een schoolopdracht die hij door ons laat oplossen

@Onderstaand

DHUUUUUUUUUUUUUUUUU

Reageren