Ik zat eens na te denken en ik kwam op een best wel leuk idee voor mijn site. Maar dan zou ik de zoekmachine drastisch moeten aanpassen. Ik gebruik nu FULLTEXT om mijn database te doorzoeken. Maar ik vind dat FULLTEXT toch wel een paar nadelen heeft, maar daar kan ik aan de andere kant ook wel meer mee leven. Ik moet als ik mijn 'idee' in de zoekmachine eerst ORDER BY score DESC doen en dan moet ik het ook nog orderen op de waarde van een bepaald veld, dus dan moet er nog iets achter: , ORDER BY waarde DESC:
Is dit mogelijk? En als het mogelijk is maar het zou op een andere manier beter kunnen gaan, dan hoor ik dat graag. Ook vroeg ik me af of je een database per se met FULLTEXT moet doorzoeken: Zijn hier geen goede, snelle, veilige scripts voor?
@Erik: je raadt dus aan dat ik geen scripts ga gebruiken, maar gewoon lekker verder ga met mijn FULLTEXT......Ja, nou ik er nog eens over na denk, dan zijn de 'probleempjes' die FULLTEXT heeft niks vergeleken met grote veiligheidslekken....
@de rest: Bedankt! Ik wist niet dat je op meerdere waardes kon ORDEREN, weer wat geleerd..
nadeel van FULLTEXT; je kan het niet gebruikenin InnoDB, je zit dus vast aan het brakke MyIsam. Echte relationele tabellen zijn dan ook uitgesloten
Nu beledig je FULLTEXT. Want je noemt een grote beperking van MySQL, niet van FULLTEXT. Dit is één van de redenen dat MySQL een amateuristisch kutsysteem is.
Nu beledig je FULLTEXT. Want je noemt een grote beperking van MySQL, niet van FULLTEXT. Dit is één van de redenen dat MySQL een amateuristisch kutsysteem is.
Misschien moet je niet zomaar wat roepen als je niet weet waar je het over hebt :-) InnoDB is prima in staat constraints aan je database toe te voegen.
Een alternatief voor FULLTEXT is overigens een externe search index gebruiken. Ferret/Lucene of Sphinx zijn hier goede voorbeelden van. Ze zijn echt super snel en bieden je veel extra's. Onder andere het Zend Framework heeft een implementatie voor koppeling met Lucene.
Misschien moet je niet zomaar wat roepen als je niet weet waar je het over hebt :-) InnoDB is prima in staat constraints aan je database toe te voegen.
Ik heb het over Fulltext, zoals je kan teruglezen. Niet over constraints.