Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een formulier waarmee Afdelingshoofden het volgende kunnen zien:
1 welke taken ze in de geselecteerde periode af moeten hebben
2 welke taken lopen
3. welke taken ze mee kunnen beginnen in de geselecteerde periode

Ik heb op dit moment 3 query`s hiervoor. Zou ik dit kunnen combineren in 1query (denk dat die pagina dan sneller wordt, of heb ik dat verkeerd)?

De query ziet er als volgt uit voor 1.taken die afgerond moeten zijn :
$sql="SELECT OMSCHRIJVING, BONNUMMER,TEKENINGNR,GEREED, ORDERNUMMER, REGELNUMMER, STARTDATUM, EINDDATUM

FROM ORDERRG
WHERE OMSCHRIJVING = 'Engineering' AND EINDDATUM BETWEEN '$startdatumtest' AND '$einddatumtest'

De andere query is precies het zelfde maar dan is de where als volgt:
2. WHERE OMSCHRIJVING = 'Engineering' AND STARTDATUM < '$startdatumtest' AND EINDDATUM >'$einddatumtest'

3. OMSCHRIJVING = 'Engineering' AND STARTDATUM BETWEEN '$startdatumtest' AND '$einddatumtest'

Ik heb al van alles gezocht maar ik kan nog niet echt iets vinden !

Angela
a.id, b.id, c.id, a.test, b.test, c.test from atabel as a, btabel as b, ctabel as c where a.id = b.id and b.id = c.id
Dit is hier helemaal niet van toepassing! Het gaat hier om 1 tabel waar 3 verschillende queries op uitgevoerd worden. Een JOIN is hier dus niet op zn plaats...
Bedankt voor jullie antwoorden ik ga kijken of ik er iets moois van kan maken !!!
dan doe je gewoon 3 vershillende query's of heb ik dat?
='[RGN]Tommy schreef op 11.10.2007 16:24']dan doe je gewoon 3 vershillende query's of heb ik dat?

3 Verschillende querys maar wel dezelfde tabel en velden alleen de where clausules zijn verschillend.
Jep, maar juist omdat die where clausule's verschillend zijn, kun je ze niet samenvoegen in 1 query...
Tommy stop eens met reageren als je niet snapt wat je zelf zegt. Dat vroeg ik daarnet ook al. Hoe lief het ook is bedoeld, je antwoorden zijn incorrect en verbeteren nou niet echt de kwaliteit van het topic.

Het is duidelijk dat je niet begrijpt hoe het werkt; adviseer het dan iemand ook niet. Het is namelijk fout. Bij verschillende WHERE clauses heb je (bijna?) nooit iets aan joins.
omg, ik google net op joins, kom ik op wikipedia (ik dacht namelijk dat het daarmee kon) zie ik daar dat ik denk dat m'n antwoord goed is, op wikipedia staat nog een uitleg enzo, dus ik post die link er ook even bij.. is joins dan niet goed?

edit: geloof je het als ik zeg dat het aan dyslexie ligt? ik kan me neit herinneren dat ik dat ehb gelezen..
Met een join kun je gegevens uit verschillende tabellen selecteren. In het geval van dit topic gaat het om andere voorwaarden bij elke query. Die moet je dus apart doen.

Het is net als dat je dit wil:

mandje 1 = groene appels ouder dan 1 maand
mandje 2 = groene appels die vandaag binnen zijn gekomen
mandje 3 = rode en groene appels die vies zijn

Je kan wel alles in 1 mand doen, maar dan moet je het daarna weer opnieuw sorteren (PHP). Dat is niet nuttig.

edit: geloof je het als ik zeg dat het aan dyslexie ligt? ik kan me neit herinneren dat ik dat ehb gelezen..

np

Reageren