Door
stefan
op 12-12-2004 11:47
gewijzigd op 12-12-2004 21:48
551 views
ik wil voor de mensen met wie ik samen mijn site maak, een testserver opzetten, die ze via mijn ip adres kunnen benaderen. maar ik wil dat ze daarop ook sofware kunnen draaien die op mijn pc staat, zonder het te downloaden. is dit mogelijk?
zo ja, kan je het dan ook zo instellen dat ze via bijvoorbeeld dreamweaver, pagina's kunnen opslaan in de root van de testserver, maar nergens anders?
alvast bedankt.
?Onbekende gebruiker
12-12-2004 11:54
ik denk dat je dan wat moet gaan doen met VPN maar heb van dergelijke dingen niet echt verstand
Dit is inprincipe goed te doen met een willekeurige linux/unix server. Dan draai je je webserver/ftpserver/ssh server, en kunnen mensen via ssh (secure telnet) inloggen.. Probeer het eens, het is best leerzaam. Met windows zijn er ook dergelijke oplossingen.
radmin kan je andere mensen laten inloggen op jou computer en kunnen ze alles doen wat ze willen ;) moet je ze natuurlijk wel goed vertrouwen en er kan er maar 1 tegelijk op :D
dit kun je doen d.m.v. port 80 in je router open te zetten je moet wel als je scripttaal zoals BV PHP wilt gebruiken deze eerst te installeren op je computer zie hiervoor de website www.php.net
je maakt dan een map aan op C:\localhost\ daar zet je je bestandjes in gebrui ik zelf ook
Let er wel op dat hackers nu makkelijker toegang tot je C:\ station hebben je moet ook je firewall uitzetten (in windows)