Goedenauvond,

Heb zo net even om te testen FF als standaart browser ingesteld . Maar nu vind ik niet hoe ik IE terug als standaard brower kan instellen. Dit wil ik weten omdat als FF mij niet bevalt ik gewoon terug kan over schakelen.

Iemand die me even kan helpen ?

THX

Joren
als je ie6 hebt kan je bij internet opties, programmas ofso een vinkje aanzetten dat ie moet checken of hij standaard is.
Bij ie7 weet ik niet, daar heb ik vanmiddag me rot naar gezocht
Aron schreef op 16.10.2007 21:07
Tussen IE7 en FF2 zit niet zo heel veel verschil.
Volgens mij zelfs dezelfde engine.

Verklaar je geheim
@aron ,

had vroeger ook ie7 , was er niet echt te vreden van , tot daar straks had ik ie6 en daar ging het nog maar nu heb ik ff en het werkt gewoon beter ;)

ben het helemaal eens met jan

@klaasjan boven

Had ik al geprobeert maar dit werkte niet , maar het is ondertussen al opgelost was ik vergeten te poste ;)

programma's => conifguratiescherm => software en dan aan de linker het 3de en daar kan je het instellen ;)
Ik snap nou nooit dat mensen lopen te bokken op IE7.... als ik dan met een IE moet werken zou ik toch die kiezen...

Mijn ervaring ermee is dat het veel beter omgaat met CSS, toch wel een pluspunt dacht ik.

Ik heb zo websites gemaakt waar ik voor IE6 zegge 10 hacks nodig had en voor IE7 1 hack. En dat kwam dan gewoon door andere marges enzo.
IE7 is een stuk beter dan zijn voorgangers, akkoord. Toch haalt hij het qua standards compliance en veiligheid niet bij FireFox en Opera.

Overigens doet dat er niet eens zo heel veel toe; 4/5 van je klanten surft er mee, dus heb je te zorgen dat je website werkt in minimaal IE6 en IE7
<?php
echo "$_SERVER[HTTP_USER_AGENT]";
?>

Dit geeft bij mij(in IE7) als resultaat:

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; Media Center PC 4.0)
Jan Koehoorn schreef op 16.10.2007 21:39
Overigens doet dat er niet eens zo heel veel toe; 4/5 van je klanten surft er mee, dus heb je te zorgen dat je website werkt in minimaal IE6 en IE7
Nou... ik zou voor de rest (die FF gebruikt i.p.v. IE) toch geen eten willen koken hoor.. :)
Firefox staat toch echt al op ruim 35% als het om gebruik gaat. Bijna al twee keer zo veel als 1/5... :) Maar nog steeds wel 20% minder dan IE (6 en 7), jammer genoeg.

Maar je hebt gelijk.. :) Je hebt er gewoon rekening mee te houden. Maar dat heb je wel met meer, neem bijvoorbeeld screenreaders en dat is nog een kleinere groep.

Edit:
Zeikmodus: Aron, wat doen die quotes daar?
Die staan daar, omdat eerst mijn scriptje iets anders was, maar nu zou het idd ook zonder kunnen.
Maar dit werkt ook.
@elwin,

IE7 is inderdaad beter dan ie6 maar ik heb nu de laatste dagen dat ik met FF beetje surf ondervonden dat dit gewoon chiller werkt.
En zoals jan zegt je moet er inderdaad rekening mee houden omdat het grootste deel nog altijd met IE surft . Je moet zeker zijn dat het in IE6 en IE7 wekrt , er zijn natuurlijk nog andere browers maar ik neem het nu onder FF en IE .

Ik gebruik het allebei. Ik vind IE goed door z`n eenvoudigheid, en FF door z`n uitgebreidheid. Meestal gebruik ik IE, omdat FF zo langzaam opstart, maar FF is uiteindelijk wel beter, als het eemaal draait.

Reageren