Ik heb 'n leuk logo'tje gemaakt voor 'n site ;)
Ik vind het nog niet af, maar kweenie wat ik er nu nog mee moet doen :|
Tis voor 'n computer site zegmaar :)

Dus:
1. Wat vind je ervan
2. Wat zou je eraan verbeteren/ ideeën :)
wat zijn programmeurs toch vaak slechte vormgevers...
het lettertype uit het laatste voorbeeld is veel te speels voor een site die over computers gaat..
kijk is naar het lettertype astronaut.. die is wel ergens te vinden op google ofzo..
of hou het gewoon bij verdana of arial ofzo.. strak en duidelijk.
en probeer die outerglow als je die erin doet niet zo dik te houden maar meer te spreiden.. dan geeft dat een veel beter effect nu was het echt een dikke pap eromheen..
die laatste begint idd ergens op te lijken maar nou zou ik een strak lettertype aanraden
Die laatste heeft zeker ook wel wat! Ik zou het ook wat strakker houden als je site over computers moet gaan. Terminal vindt ik ook wel een tof lettertype, maar die is alleen leuk bij kleine lettergroottes.

[offtopic]
@Marijn: 't is op zich wel logisch dat programmeurs slechte vormgevers zijn. Programmeren vereist toch wel wiskundig denken en grafisch vormgeven wordt aan de andere kant van de hersentjes afgehandeld. Meestal is maar één van die kanten goed ontwikkeld. Als jij kan vormgeven, dan kan jij minder goed programmeren waarschijnlijk.
[/offtopic]
Waarom moet het zo strak dan?
Neem nou deze:

Deze:

& deze:

Die vind ik ronduit saai, standaar fontje, en weinig moois :|

nog zo'n leuke :p

of deze

Daarom.
Ik wilde iets maken dat niet zo standaard was.
Maar als de kenners het niets vinden, bah, dan moet ik nog verder eraan werken.

Maar waarom moet alles zo strak & in standaard font om mooi te zijn voor dit doel?
Mitch, originaliteit is het mooiste dat er is ...
Think about it ;)
Hmm..

volgens mij concentreer je teveel op je logo. Een logo is een beeldmerk. Een beeldmerk heeft een erg duidelijke compositie, is herkenbaar. Door het strak te maken (heeft uiteraard ook met het bedrijf te maken) is het makkelijk te lezen, en makkelijk in allerlij layouts toe te passen en te gebruiken. Ook wordt het mogelijk om het voor drukwerk te gebruiken (beperkt aantal kleuren = goedkoper te drukken, ipv full color) Bovendien zijn ze vector based in plaats van bitmapped (hierdoor zijn ze oneindig uit te vergroten). Illustrator is een geschikter programma voor het ontwerpen van logo's. Dit werkt vector based.

Photoshop is een mooi middel om allerlij layouts te maken, maar misschien moet je je afvragen of zo'n aanwezig logo niet te druk is.

Probeer een de uiterste te zoeken van het beeldmerk, zonder een complete layout alleen al in je logo te proppen.

Het argument saai is redelijk subjectief en misschien eerder (no offence) een reflectie van je niveau van ontwerpen. Wanneer je analyseerd hoe logo's werken, en wat het doel van logo's zijn en puur functioneel gaat ontwerpen (Waarom heb ik een logo? Hoe zullen mensen naar mijn logo kijken, wat wil ik wat ze weten wanneer ze dit logo zien?). Geen van deze antwoorden zal bij MyCom opleveren dat ze graag als vrolijk bedrijf gezien willen worden, of dat ze liever een olijk lettertype willen omdat ze anders als saai bedrijf gezien worden.

Zakelijk, strak, snel, betrouwbaare computerhandelaar.

Arend schreef op 13.12.2004 17:07

Verhaal ...

Dus jij vind meelopen met de rest beter dan innovatief denken?
De kleuren hoeven niet zo te blijven, ik ging al van meer kleuren naar wit + grijs met een blauwige achtergrond :)
Wat vond je van de logos met andere fonts dan?
Hoe denk jij innovatief na dan?

Innovatief nadenken is niet anders doen dan 'de rest'. Innovatief nadenken vereist enige analyse; kijken wat voor oplossing voor welke situatie het beste is.

Ik zeg niet dat je precies moet doen wat zij doen, ik zeg dat je beter moet nadenken over WAAROM zij het doen, in plaats van 'de rest' af te doen als saaie logo's waar je echt niet mee gaat meelopen.

Waarom doe je iets? Waarom neem je dat lettertype? Waarom Het rondje met het speelse letttertype? Wat is je gedachte erbij, en wat wil je er mee bereiken. Een ontwerper doet niet zomaar iets, tekent niet zomaar iets omdat het anders is als de rest. Een ontwerper heeft op elke lijn die hij zet een reden ervoor. Een ontwerper decoreert niet.

Ik probeerde je te laten zien dat er voor het in jouw ogen saaie beeldmerk wel degelijk gedachten en redenen achter zitten, en dat het misschien gewoon goed werkt als logo. Probeer meer vragen te stellen en te beantwoorden.

Pas dan ga je innovatief denken.
Ik zal het idee achter het 'logo' uitleggen:
Ik had een tijd geleden een sterrentut gevolgd, en sterren doen mij altijd aan 'groots' denken, sterren zijn lichtbronnen en licht is 'snel'.
Toen had ik dus iets groots, snel en 'oneindigs' (1600x1200 ;)), daar wilde ik iets lekker smooths uit trekken. Ovaalvormige, iig afgerond doen mij altijd smooth ogen, vandaar dat ovaal dus. Daar moest natuurlijk nog een kadertje omheen en ik gaf het een glans zodat het niet zo plat meer was, dat creërd dus de illusie van ruimte, daar ben ik gek op :)
Toen de tekst, ik zocht naar een mooi leesbaar graffiti font omdat ik van het saaie standaardfont af wilde.
Ik vind het simpelweg niet mooi.
Dat met behulp van de meningen van de PHPhulpers wit gemaakt en een beetje erin gebeveld.

Reageren