Hoi Allemaal,

Ik wil gebruikt gaan maken van fckeditor ipv htmlarea en prober t op dit moment. Ik krijg alleen steeds de foutmelding, kan pagina niet vinden. Op dit moment staat het volgende in de <head>

<script type="text/javascript" src="fckeditor/fckeditor.js"></script>
<script type="text/javascript">
window.onload = function()
{
var oFCKeditor = new FCKeditor( 'NAAMTEAXTAREA' ) ;
oFCKeditor.ReplaceTextarea() ;
}
</script>
Ik gebruik Dreamweaver MX, maar wil(de) FCK editor gaan gebruiken in een CMS. Ik heb nu gezien dat wat ik nodig had ook te vinden is in htmlarea, ga dit nu dus maar gebruiken. Is een stuk makkelijker in te passen, sterker nog dit werkt al.

Ik hoor graag van Kasper en D@rk welke gratis PHPeditors er zijn die ik zou kunnen gebruiken naast of in plaats van DW MX! Ben altijd in voor nieuwe dingen.
Winsyntax is wel een aardige. Verder vind ik SourceEdit wel top (kan je ook SQL, HTML, XML etc. in schrijven), maar die is niet helemaal gratis. Maar *kuch* internet *ahem* biedt veel uitkomsten soms :$
Robin schreef op 16.12.2004 10:30
Ten 1e.. waarom neem je niet een prof programma zoals Dreamweaver 2004 MX ?!

veel te zwaar man..!! als je een beetje kan programeren gebruik je zelfs kladblok. Mijn advies: Textpad!!!! Een soort kladblok, maar dan met kleurtjes;)
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik kladblok een beetje TE vind. Daarmee ga je overbodig werk doen, wat in DW MX gewoon zit ingebouwd...
gregor schreef op 17.12.2004 03:32
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik kladblok een beetje TE vind. Daarmee ga je overbodig werk doen, wat in DW MX gewoon zit ingebouwd...

En je kan ook gewoon yahoo site builder pakken als je alles voor jou wilt laten maken ...
Maar dan is het niet meer je eigen werk vind ik.
En daarbij komt kijken, dat als je ooit 's een kleine aanpassing wilt maken, en je bent toevallig net niet thuis of ht lukt niet met het programma, dan ben je de klos. Zulke programma's maken over het algemeen een zooitje van de broncode. En als je het dan ook nog niet 's snapt....

UltraEdit is een aanrader. Gewoon een uitgebreid kladblok, met highlight functies voor verschillende programmeer talen.
Ik gebruik meestal dreamweaver voor het ontwerp en als ik daarna aan het scripten ga stap ik gewoon over op textpad. Echt een geweldig fijn programma. Heb het op mijn usbstick staan dus kan het ook gewoon op school gebruiken ;) als ik een uurtje niets te doen heb

include ("./fckeditor/fckeditor.php");
$oFCKeditor = new FCKeditor('tekstvak') ;
$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost"
//$oFCKeditor->Witdh= "100%";
//$oFCKeditor->Height= "400";
//$oFCKeditor->Value = "tekst";
//$oFCKeditor->ToolbarSet = "Default";
$tekstvak = $oFCKeditor->CreateHtml() ;

Je kunt het ook op de bovenstaande manier aanroepen. Pas dan wel het pad in "include ("./fckeditor/fckeditor.php");" en "$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost" aan en plaats "$tekstvak" op de plaats waar je het wil hebben in je HTML code.

of

<html>
<head></head>
<body>
<?php
include ("./fckeditor/fckeditor.php");
$oFCKeditor = new FCKeditor('tekstvak') ;
$oFCKeditor->BasePath = "http://localhost"
//$oFCKeditor->Witdh= "100%";
//$oFCKeditor->Height= "400";
//$oFCKeditor->Value = "tekst";
//$oFCKeditor->ToolbarSet = "Default";