Beste allemaal,

In mijn agenda scriptje heb ik een mogelijkheid om records nadien aan te passen.
Het script plaatst alle waarden terug in aparte invoervelden van het forfmulier.
Voorheen werkte ik met twee aparte databasevelden (date en time)voor datum en tijd waarbij de code om de gegevens uit de database te halen de volgende waren:

list($jaar, $maand, $dag) = explode('-', $row[1]);
list($uur, $min) = explode(':', $row[2]);

Op aanraden van jullie ben ik overgestapt naar een datetime veld waar dus de datum en de tijd samen staan opgeslagen, maar ik krijg het nu niet meer netjes uit de database in de juiste invoervelden van het formulier waarbij opgemerkt dat het db veld "datum" heet en nog steeds row1 is.
Kan iemand mij vertellen hoe het wel moet, met googelen kom ik er niet uit.

met vriendelijke groet,

Peter Arendse
Direct op een juiste manier uit de database halen:

SELECT
    YEAR(datumtijdveld) AS jaar,
    MONTH(datumtijdveld) AS maand,
    DAYOFMONTH(datumtijdveld) AS dag,
    HOUR(datumtijdveld) AS uur,
    MINUTE(datumtijdveld) AS minuut,
    SECOND(datumtijdveld) AS secode
FROM tabel

Na uitvoeren van de query en fetchen van de resultaten met mysql_fetch_assoc() kun je de verschillende waarden dus opvragen met $row['jaar'], $row['maand'], etc...
Hallo Blanche,

Ik heb het nu op onderstaande manier en dat werkt dus niet:

$sql="select * from werk where id=$upid";
$res=mysql_db_query("$db","$sql",$mysql_id);
$row=mysql_fetch_row($res)
list($jaar, $maand, $dag) = explode('-', $row[1]);
list($uur, $min) = explode(':', $row[1]);
list($van, $naar, $naam, $aantal, $bedrag, $telefoonnummer, $vluchtnummer, $opmerking) = explode('-', $row[5]);

Ik ben natuurlijk geweldig blij met je snelle ractie, maar zie als als noobje niet meteen waar ik jou code tussen zou moeten plaatsen.
hij geeft je een query... misschien in je query dan?

llamallamaduck
Hey Jacco, wat was die link van jou?
Wes en Jacco even normaal taalgebruik alsjeblieft!
Ik geef je een sql query. Die ga je aanpassen naar je eigen situatie (juiste tabelnaam, kolomnamen, etc) en vervolgens uitvoeren (mysql_query()). Het resultaat daarvan ga je fetchen (mysql_fetch_assoc()) en vervolgens kun jij de gegevens uitlezen...
Jason de Ridder schreef op 02.11.2007 12:02
Wes en Jacco even normaal taalgebruik alsjeblieft!

Jason als je uit je doppen kijkt dan zie je dat ik mijn reactie ge-edit heb. Dit heb ik grdaan omdat een later gegeven oplossing duidelijker/beter was en ik de TS niet in verwarring wou brengen. Verder zijn het hele normale reacties en vind ik eigen jou post helemaal nergens op slaan.

O ja:
Voor degene die er naar vroeg :
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html#function_date-format
wat doe ik nou weer voud dan? geef zelfs het antwoord op zn vraag...

ben je es behulpzaam..

fuzzyllamafunnyllama
Hallo Blanche,
Bedankt voor je geduld met mij, en het is gelukt, de datum en de tijd staan nu mooi terug in de invoervelden..........maar.
Nu ben ik de rest kwijt, in row5 staan de rest van de rit gegevens met een streepje ertussen zie hieronder zoals het in de oude situatie was:

list($van, $naar, $naam, $aantal, $bedrag, $telefoonnummer, $vluchtnummer, $opmerking) = explode('-', $row[5]);

Mijn query ziet er nu zo uit:

$sql="select 
YEAR(datum) AS jaar,
MONTH(datum) AS maand,
DAYOFMONTH(datum) AS dag,
HOUR(datum) AS uur,
MINUTE(datum) AS minuut,
nacht,
soort,
rit,
user from werk where id=$upid";
$res=mysql_db_query("$db","$sql",$mysql_id);