Voor mijn website ben ik bezig met een scriptje. Het wil aardig lukken maar ik loop tegen een probleem aan.
Mijn gegevens wil ik graag sorteren op tijd. Dat wil zeggen ik heb een"tijd tabel" in mijn database en ik wil graag dat er gekeken wordt naar " date("Hi") en dan de eerst volgende waarde boven aan zet.
Iemand een idee?
Als je in je tijd tabel een datumtijd-stempel in een DATETIME veld hebt staan, kun je daar gewoon op sorteren. Met de eerstvolgende waarde bovenaan en verder oplopend qua tijd, zou dat dan worden:
SELECT kolom
FROM tabel
WHERE datumtijdveld > NOW()
ORDER BY datumtijdveld ASC
Bedankt. het werkt bijna goed....we komen er wel! Het volgende is dat hij nu alleen de records toont die deze dag nog komen en niet alle records. Op dit tijdstip nog maar 3 van 25 (aangezien het al 21:00:00 is) Hoe krijg ik de rest er nu nog onder?
Het staat allemaal beschreven in de almachtige handleiding. Blader daar eens door wanneer je even niks te doen hebt, steek je een hoop van op. Ook vele valkuilen van MySQL staan keurig beschreven, ook hoe je data naar de bliksem kan gaan...
Als ik gewoon de Records op vraag, krijg ik 00:00:00 boven aan en dan loopt dat op tot mijn laatste record. In mijn geval 23:50:00.
Met NOW() of CURENT_TIME krijg ik nog maar 3 records van 25 ,
21:50:00
22:50:00
23:50:00
Met CURENT_DATE krijg ik gewoon alles weer,
00:00:00
00:50:00
01:50:00
etc,ect,
23:50:00
Ik wil graag dat het effect van now, dus starten met 21:50:00 en dan door gaat met de vogende dag. Oftewel alle records toont i.p.v de laatste 3 van de dag (na 21.50 uur nog maar 2!)