Het gaat niet om een stuk code, het gaat om een database die je goed op zet en later schijf jij de code om die netjes uit te lezen. PgFrank heeft hierboven al wel wat tips gegegeven over het normaliseren. Haal je hoofd uit dat gat in de grond en neem de tips alsjeblieft even mee! Dit wordt zo inderdaad niks.
Je maakt helemaal geen tabellen aan, hooguit 1x wanneer je jouw systeem installeert. Daarna schrijf je nieuwe records in de database weg en dat is het dan wel. Bovenstaande code kun je dus weggooien, heb je nooit nodig.
En ik kan niet raden hoe jouw database eruit moet komen te zien, ik ken niet de details van alle data en kan dus ook niet 'even' gaan normaliseren voor jou. Dat zul je echt zelf moeten doen. Pas wanneer je daarmee klaar bent, ga je de database aanmaken en vervolgens code schrijven waamee je nieuwe records in de database wegschrijft.
@Crispijn: Ik ben al draan begonnen
@pgFrank: " ... wat betreft dat stukje code, daar zou $site = 'http://www.ictronics.org';; vervangen worden voor een stukje dat bepaald wordt door een externe invoer;)
Gr.
Alexander
P.s. Wanneer alles klaar is zal ik het jullie laten weten, misschien kan ik overigens nog wat hulp gebruiken, maar dat horen jullie dan wel, voor zovel bedankt!
Alexander, wat begrijp je niet aan 'weggooien die zooi' ? Jouw huidige opzet is niet goed, hierdoor is de code ook volkomen overbodig.
Jouw basis, de database, is niet goed. En dan druk ik het nog voorzichtig uit.
Je hebt nooit een CREATE TABLE-query nodig, uitsluitend INSERT INTO, UPDATE, SELECT en af en toe DELETE. Andere queries zijn voor het bouwen en onderhouden van je database, maar die zet je dus niet in je PHP-script.
Alexander, wat begrijp je niet aan 'weggooien die zooi' ? Jouw huidige opzet is niet goed, hierdoor is de code ook volkomen overbodig.
Jouw basis, de database, is niet goed. En dan druk ik het nog voorzichtig uit.
Je hebt nooit een CREATE TABLE-query nodig, uitsluitend INSERT INTO, UPDATE, SELECT en af en toe DELETE. Andere queries zijn voor het bouwen en onderhouden van je database, maar die zet je dus niet in je PHP-script.
Ik zeg tog net datk alles in de prullenbak heb gegooid:P