Beste PHPhulpers,

Al jaren heb ik nog een site op de plank liggen met redelijk veel bezoekers en een hoge ranking in Google bij veel zoekwoorden. De pagerank is onlangs gedaald van 4 naar 3 vanwege Googles wijzigingen in het systeem, maar de bezoekersaantallen stijgen nog steeds zonder dat er iets aan gedaan wordt en de posities bij bepaalde zoekwoorden zijn nog steeds even hoog in Google.

De site is www.leerhtml.nl, een site over het leren van HTML. Ik wil het verder uitbouwen naar andere Webdesign-methodes zoals CSS, JavaScript, AJAX.

Wat ik nu wil is de hele site veranderen. Een compleet nieuw uiterlijk, een compleet nieuw systeem met een community die er aan hangt. In dit geval is het mogelijk een mooie community m.b.t. Webdesign te creëren omdat er al jaren bezoekers komen. Het zal qua structuur een beetje op PHPhulp lijken maar dan zonder de dictatuur en niet te veel gezeur.

Ik ben op zoek naar programmeur(s) en designer(s) die het leuk vinden deze site helemaal opnieuw op te bouwen. De tegenprestatie die het levert is dat we je naam er aan hangen waardoor je op Google snel gevonden wordt als prominent websitebouwer. Daarnaast houd je administrator-rechten, mag je inbrengen wat je wil en er valt ook wel over advertentie-inkomsten te praten. Ook kan ik je wel een of twee proefexamens (normaal 19.99$ per stuk) geven voor Zend Certification. Daarnaast kan het best zijn dat ik een stapel opdrachten voor je heb als je werk en mentaliteit me bevallen. Ik ben overigens niet per se op zoek naar de beste programmeurs, ik kan zelf ook nog wel mijn input geven voor beveiliging en dergelijke.

Voor veel mensen is deze opdracht misschien niet interessant omdat het niet direct geld oplevert, maar het levert wel een heleboel andere dingen op naar mijn mening. Zeker leuk voor mensen die zich nog willen profileren. Je mag wat mij betreft al je ideeën in de site uitwerken, het wordt jouw baby :). Verder kan ik je met alles helpen en alles leren, ik heb alleen zelf geen tijd om het te programmeren.

Je kunt mij bereiken via personal message of via de contactinformatie in mijn profiel (msn, mail, telefoon).

Met zend vriendelijke groet,

Erik

[edit]Functie-eisen:

Programmeur:
- PHP 5 (OOP niet noodzakelijk)
- HTML / CSS
- SQL (MySQL of PostgreSQL)
- Beetje JavaScript ervaring (AJAX hoeft niet per se, komt wel)

Ontwerper:
- Photoshop[/edit]
Zelf Weten schreef op 20.11.2007 04:32
[quote='Daan schreef op 19.11.2007 22:18']maar omdat het een mod is, heeft het ook meteen een 'professionele en serieuze' uitstraling..

Wat een onzin, het gaat toch om de inhoud? Maar idd met zulke posts zullen mensen je niet snel serieus nemen nee...[/quote]Inderdaad
Als er nog behoefte naar is werp ik me graag op als ontwerper!!! En evt. XHTML/CSS bouwer.

Voor portfolio e.d. PM me! :)
Overigens, als het echt een community wordt, waarbij die verschillende dingen (php, css, html, enz) aan bod komen, blijft de naam wel zoals die is?
Hier ook een reactie van "moi".
Om orde en vrede en wanneer je een ontwerpster nodig hebt dan kan je me aan mijn "rok" trekken :)
Ik zou mezelf graag willen aanmelden als vrijwilliger.
De functie waar ik voor ga is: Programmeur.

Programmeur:
- PHP 5 (OOP niet noodzakelijk) [goed]
- HTML / CSS [goed]
- SQL (MySQL of PostgreSQL) [mysql redelijk, postresql... nog nooit gebruikt
- Beetje JavaScript ervaring (AJAX hoeft niet per se, komt wel)
[redelijk, maar dat kan natuurlijk door iemand anders gedaan worden.
Zoals je al weet wil ik ook wel aan de website gaan meewerken, mijn ervaring met (x)html en css zijn zee groot. Ook kan ik goed overweg met photoshop. :D
Ik zal zeer binnenkort even een goede inventarisatie maken van beschikbare mensen en taken die gedaan moeten worden. Ik kan helaas niet iedereen er aan laten werken denk ik, omdat daar niet genoeg werk voor is.

Het idee is dat het hele project in Zend Framework wordt gebouwd. Nu denken jullie allemaal: "oh jee daar heb ik geen ervaring mee", maar dat maakt niet uit. Je hoeft er niet eens echt voor te kunnen OOP-en. Ik kan in 1 a4'tje wel uitleggen hoe je er juist mee werkt. Groot voordeel is dat je geen gezeur meer hebt met loginprocedures en het makkelijk is met templates en dergelijke. Daarnaast kan iedereen aan z'n eigen deeltje werken, de één doet bijvoorbeeld een forum en de ander een artikelensysteem (ik noem maar wat). Dat kan volledig onafhankelijk van elkaar.

Ook is het idee om een layoutsysteem te bouwen zodat bezoekers zelf de CSS van leerhtml kunnen aanpassen en zo direct kunnen klooien. Ook krijgt men de optie om hun layout aan het systeem toe te voegen zodat anderen dit kunnen gebruiken. Wel moet er één goede default layout komen, en daar komt mogelijk een wedstrijd voor. De verliezende mensen zullen dan nog steeds in het systeem komen en wat premium functies krijgen ofzo. Het enige is dat de XHTML erg goed opgebouwd moet zijn en AJAX (mootools?) lijkt mij erg op z'n plaats.

Ik richt denk ik een projectgroepje op en laat het jullie allemaal zelf uitvogelen. Wel zal ik een lijstje maken met functies die mij erg goed lijken en ik zal de communicatie onderling in stand (proberen te) houden. Ik zal niet echt eisen stellen maar er zijn wel wat dingen waarvan ik vind dat die er absoluut in moeten zitten. Maar de uitwerking is jullie ding. Wel ben ik voor kwaliteitsbewaking, dus ik controleer beveiliging en ook dat het er grafisch goed uit ziet en crossbrowser is en dergelijke.

Oh en ik zal altijd beschikbaar zijn om alle vragen te beantwoorden en te helpen bij alles. Ik denk dat het nog een vrij leerzame ervaring kan zijn voor een aantal mensen. Toch een groepsproject met veel moderne functies en een OOP opbouw. Ik zorg ervoor dat het allemaal leuk en soepel verloopt voor iedereen :).

Bedankt allemaal jullie horen nog van me.
Tip: CVS of SVN, dat maakt het versiebeheer nog eenvoudiger.
pgFrank schreef op 22.11.2007 18:26
Tip: CVS of SVN, dat maakt het versiebeheer nog eenvoudiger.
Ja sowieso. Subversion denk ik.
PHPerik schreef op 22.11.2007 18:24
Het idee is dat het hele project in Zend Framework wordt gebouwd. Nu denken jullie allemaal: "oh jee daar heb ik geen ervaring mee", maar dat maakt niet uit. Je hoeft er niet eens echt voor te kunnen OOP-en. Ik kan in 1 a4'tje wel uitleggen hoe je er juist mee werkt. Groot voordeel is dat je geen gezeur meer hebt met loginprocedures en het makkelijk is met templates en dergelijke. Daarnaast kan iedereen aan z'n eigen deeltje werken, de één doet bijvoorbeeld een forum en de ander een artikelensysteem (ik noem maar wat). Dat kan volledig onafhankelijk van elkaar.

Misschien wat offtopic, zou je hier dan gelijk een tutorial o.i.d. van kunnen maken voor hier? Ik denk dat veel mensen daar iets aan hebben.

Reageren