Hallo allemaal,
Ben pas begonnen met PHP
Heb het boek Basiscursus PHP-5 academic service aangeschafd.
Zoek nog een programma voor het schrijven van PHP
In het boek spreekt men van WYSIWYG
(What You See Is What You Get) editor.
Kan mij iemand adviseren.
Bijvoorbaat dank
Groetjes Paul
?
Onbekende gebruiker
22-11-2007 15:08
Ik ben ook groot fan van PHP designer, al jaren.
Vooral vind ik het handig dat je makkelijk kunt zien welke parameters je functies hebben, of ze nou standaard zijn of eigen functies.
Verder vind ik de code highlighting goed gedaan, ik kan op een of andere manier niet meer aan andere kleuren bovendien.
In (bijna) elke zichzelf respecterende PHP editor kan je zelf kleuren bepalen hoor.
Wat ik vooral erg prettig vind is dat die zelf ook PHP/ Javascript/ CSS/ HTML scheid. Ben ik in PHP bezig is alleen alle PHP in een pagina gehighlight, de rest is lichtgrijs.
Geldt natuurlijk ook andersom. De standaard lichtgrijze kleur was me net wat te licht (als je bijv post variabelen wil gebruiken in PHP en ff vlug de naam of het id (indien je met Javascript bezig bent) van een veld wil weten, dan was dat nauwelijks leesbaar.
Verder zeer snel en met meer dan genoeg functies om er prettig mee te kunnen werken.
Dreamweaver CS3, ik blijf er bij, ben ik mee begonnen, is engels, maar ik kan niet meer zonder. Ik ben ook gewend aan de kleuren van Dreamweaver, daarom is het zó fijn voor mij.
?
Onbekende gebruiker
22-11-2007 16:13
Robert_Deiman schreef op 22.11.2007 14:27
Ik gebruik PHP designer 2007 2008. Werkt ook heerlijk (gaat ook wel goed met "proberen te OOP-en". Hij vult ook daarin dingen wel aan)
Gebruik ook Dreamweaver CS3. Voornamelijk vanwege de combinatie van goede ondersteuning van HTML, CSS en PHP en de ingebouwde FTP functie.
Heb ook een tijdje andere programma's uitgeprobeerd, maar ben toch weer naar Dreamweaver teruggekeerd. Dit is toch het programma dat het beste bij al mijn wensen aansluit...