Hallo allemaal,
Ben pas begonnen met PHP
Heb het boek Basiscursus PHP-5 academic service aangeschafd.
Zoek nog een programma voor het schrijven van PHP
In het boek spreekt men van WYSIWYG
(What You See Is What You Get) editor.
Kan mij iemand adviseren.
Bijvoorbaat dank
Groetjes Paul
Notepad++

PS. zoek even op het forum, er zijn al zoveel topics over dit onderwerp gegaan...
ik gebruik ook eclipse en hij is goed,
een aanrader dus ;)
greets Mitch
Ik gebruik Zend Studio, eigenlijk hetzelfde als Zend Studio for Eclipse. Dit is niet alleen een editor maar een hele werkomgeving met debugger en andere tools. Ik heb veel gebruikt maar dit is het beste.
Een goede gratis editor is JEdit, is alleen geen WYSIWYG.
een wysiwyg editor is een programma wat getypte code gelijk om zet in zichtbare webpagina. Voor alleen php is dat wat omslachtig, werk namelijk anders.

wat ze hierboven advisteren zijn programma's met code highlighting. Verschillende onderdelen van je code krijgen een andere kleur...

zelf gebruik ik deze:
http://www.mpsoftware.dk/
Zend Studio, werkt toch het lekkerste. Heb je geen geld om dat te kopen, dan is Eclipse een zeer goed alternatief, een stuk uiterst professioneel gereedschap dat niet onderdoet voor Zend Studio. Zelf gebruik ik Eclipse voor andere zaken, bv. om met XML of datamodellen te stoeien.

Verder installeer je een locale webserver met PHP (WAMP) en PostgreSQL, dan kun je lokaal testen. Wel zo handig, scheelt een hele berg tijd.
Ik ben zelf voorstander van SciTe, gratis en zeer compact. Daar is dan eigenlijk ook alles wel meegezegd.
Wil je liever een compelete werk omgeving dan is Zend Studio's of Eclipse denk ik de één van de betere oplossing. Alhoewel PHPed ook een kansmaker is.
klabblok ftw \o/

gratisch
Ik gebruik PHP designer 2007. Werkt ook heerlijk (gaat ook wel goed met "proberen te OOP-en". Hij vult ook daarin dingen wel aan)

Reageren