Om een bestaande website met CMS weer actief te krijgen ben ik aan het uitzoeken waar het fout gaat.

Op de inlogpagina krijg ik deze melding te zien nog voordat ik in wil loggen:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'xxxx'@'localhost' (using password: YES) in /home/xxxx/domains/xxxx.nl/public_html/cms/config.php on line 8

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/xxxx/domains/mmmm.nl/public_html/cms/config.php on line 9

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /home/xxxx/domains/mmmm.nl/public_html/cms/config.php on line 9

Waarom?
@ Klaasjan: waarom kloppen die gegevens niet denk je? en waar zou ik die dan wel kunnen vinden?

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- betreffende website gedownload via ftp
- ik kan wel inloggen in de phpmyadmin en de db bekijken

Voor de CMS admin heb ik de username en pass gebruikt uit de config.
Kan ik ergens dan een andere inlognaam en pass vinden?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'xxxx'@'localhost' (using password: YES) in /home/xxxx/domains/xxxx.nl/public_html/cms/config.php on line 8

Dit laat zien dat de gebruikte username/wachtwoord combinatie niet klopt. Er wordt namenlijk geen toegang aangegeven. Dan moet het dus wat anders zijn.
In het config file moeten dezelfde als waarmee je inlogd op phpmyadmin
(of als je een apparte user hebt voor de veiligheid die combinatie gebruiken)
welke cms gebruik je?
@ TJVB de inlog in de config en de phpmyadmin zijn NIET hetzelfde......
de passw wel (edited: ik dacht eerst dat de inlog toch hetzelfde waren)

@ Tex: weet ik eigenlijk niet; zou het pjctext v11.0 kunnen zijn? (dat zie ik nl wel in de bestanden staan......)

En als je de inloggegevens van phpmyadmin gebruikt?
@SanThe Wanneer ik die gebruik om in te loggen krijg ik een foutmelding op regel 32 van inloggen.php en daar staat:

$resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL");

En wat staat er dan in $sql? Volgens mij ben je dan wel verder dan dat je eerst kwam.
Bedoel je de gegevens uit de database?
Geef regel 30 t/m 32 eens.

if($_POST['naam'] != "" AND $_POST['wachtwoord'] != "") {
    $sql = "SELECT * FROM gebruikers WHERE naam='".$_POST['naam']."'";
    $resultaat = mysql_query($sql) OR die ("Kon geen verbinding maken met MySQL");

Reageren