Hey Jan. ik zou nie snel zeg dat elke "beginner" die constructie gebruikt.
Dat jij die position nooit gebruik is misschien wel omdat je het anders heb geleerd.
Ik bouw dagelijk design om naar xhtml en gebruik wel degelijk position absolute. Vooral als het gaat om absolute positionering binnen een container.
Maar ook voor niet gecentreerde sites, gebruik ik het voor headers en andere wrappers.
Relative en static zijn erg goed als het gaat om gecentreerde sites of content wat relatief geplaats moet worden, maar voor de rest zie het "beginner" e rniet zo in
Bedankt voor jullie reacties allemaal, maar nu heb ik nog een vraag, op firefox zit de site er goed uit met de onderstaande css, alleen op IE staat de pagina niet gecentreerd maar links van het scherm.
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om de pagina met de onderstaande code ook op IE te centreren?
Hey Jan. ik zou nie snel zeg dat elke "beginner" die constructie gebruikt.
Dat jij die position nooit gebruik is misschien wel omdat je het anders heb geleerd. Ik bouw dagelijk design om naar xhtml en gebruik wel degelijk position absolute. Vooral als het gaat om absolute positionering binnen een container.
Maar ook voor niet gecentreerde sites, gebruik ik het voor headers en andere wrappers.
Een div absoluut positioneren binnen een div met position relative is prima. Maar wat ik vaak zie is dat CSS beginners position: absolute gebruiken voor bijna alle divs in hun lay-out, om ze op hun plek te krijgen. En daar waarschuwde ik voor.
[edit]@ Erkan: voorbeeld[/edit]