welke programma's kun je gebruiken voor een site maken

ik weet van photoshop (die gebruik ik zelf) maar zijn er nog meer die redelijk worden gebruikt?

ik wil namelijk eens op papier zetten waarom ik photoshop zou aanschaffen(orgineel) of dat het mischien ook met een ander prog kan die misch geodkoper is
Geen service bij Adobe? Geen zekerheid bij Adobe? *kuch*AHUM!*kuch*
In de designwereld draait alles op Mac? *kuch*AHUM!*kuch*

Man, ik krijg nog eens een hoestbui van je!
winkie schreef op 27.11.2007 12:49
Geen service bij Adobe? Geen zekerheid bij Adobe? *kuch*AHUM!*kuch*
In de designwereld draait alles op Mac? *kuch*AHUM!*kuch*

Man, ik krijg nog eens een hoestbui van je!
Sterkte!

Ps. Vergeet PostgreSQL niet, de enige echte database!

:p
Voordat we hier allemaal ons longen kapot hoesten (ik dacht dat alleen programmeurs veel rookten, maar goed), Frank heeft wel een punt. De kracht van opensource is juist service en continuïteit bij de bekendere OS producten.

Nu zal Adobe vast ook service bieden, maar dit kan nooit zo zijn als bij OS, tenzij je een grote afnemer bent.

Ps. Vergeet PostgreSQL niet, de enige echte database!
Oracle, DB2, Sybase, .... ? :( :'( kuchhhhhhhhhhhh kuch kuch (ik mag het als programmeur)
Het mooie van The GIMP is ook dat je het gewoon kan downloaden en het zelf kan uitproberen, in plaats van hier wachten op meningen waarom je het wel of niet zou moeten gebruiken. Had je op zich ook zelf kunnen bedenken. En hé, je kan The GIMP en Photoshop zelfs naast elkaar gebruiken.

Enige minpunt van The GIMP vind ik dat het allemaal losse vensters zijn, in plaats van één venster zoals bij Photoshop. Inmiddels zijn daar echter oplossingen voor gevonden, zoals Gimpshop. Daarmee benadert The GIMP al redelijk Photoshop. Kwalitatief gezien is The GIMP zeker goed, ook gezien het feit dat het gratis is, alhoewel het wel wennen is als je Photoshop gewend bent. Mijn advies: probeer het gewoon. Bevalt het niet, koop dan alsnog Photoshop!

En geen zekerheid en service als je open source producten gebruikt is natuurlijk niet echt een steekhoudend argument. Anders zou de hele linux-wereld bijvoorbeeld niet bestaan hebben.

[edit]En er zijn overigens ook open source alternatieven voor Illustrator, waarmee je dus ook vectortekeningen kunt maken. Mogelijk kan je zelfs in het Illustrator-formaat opslaan, zodat je in Illustrator verder kunt bewerken (en dat kan wellicht ook met The GIMP, maar dat weet ik niet). Gewoon een beetje rondsnuffelen, je komt er vanzelf achter wat je wel en wat je niet lekker vind werken![/edit]

Reageren