Ik zit nu al 2 dagen te vogelen over 1 query. Ik wil dat bezoekers de cijfers van hun postcode invoeren en dat er dan een query word uitgevoerd in de reeks van de het getal + 750 en het getal - 750. Wie kan me hierbij helpen.
Ik ben nog bezig met hoe ik een tekstbox moet invullen waar ik de query aan kan koppelen.
Met andere woorden, je hebt het formuliertje nog niet dat je wilt gaan gebruiken?
Ik zou zeggen, begin daar eerst eens mee en probeer de cijfers van de postcode eerst eens op het scherm te zetten nadat het formulier verzonden is. Daarna kun je pas gaan nadenken hoe de query eruit moeten komen te zien...
$sql = "SELECT * FROM table WHERE postcode BETWEEN '" . $laagste_waarde . "' AND '" . $hoogste_waarde . "'";
$res = mysql_query($sql);
foreach($row = mysql_fetch_array($res)) {
print_r($row);
}
?>
Let wel, er zijn geen enkele validaties en het script is dus ook niet echt veilig. Als je op deze manier queries uit gaat voeren, dan moet je je even gaan verdiepen in SQL Injection ivm security.
Ik weet niet of je met postcode gebieden wil werken, let erop dat een aantal postcode gebieden weer tegen elkaar aanliggen en dat er uitzonderingen zijn