Ik zit met een probleempje. Ik heb een ontwerp gemaakt in illustrator, maar weet niet zo goed hoe ik het om moet zetten naar HTML&CSS. De lay-out staat op www.nofaketheater.nl/website-layout.png.
Ik heb al even gekeken naar een tabel, maar dat is niet echt handig in dit geval :)
Heeft iemand tips?
Wat PHP Newie al zei, ga met je verdiepen in HTML en CSS, we willen je gerust helpen met problemen die je onderweg tegenkomt. Elke vlakje wat je hebt en dus normaal in een tabel zou zetten, zet je nu in een div. Die div geef je een id mee en met je css bestand kan je die div een positie en/of groote meegeven.
Hier op phphulp staan ook goeie css tutorailen, vooral die van Jan Koehoorn.
Dit is een klein (heel klein) beginnetje, maar zodra je problemen tegekomt, meld ze dan hier, dan helpen we je.
Okee komt voor elkaar :)
Ik zal ff kijken naar absolute positionering van de div's, ik denk dat dat de beste optie is
Dat is denk ik wel wat jij nodig hebt, want je hebt een vaste inhoud en geen variabele toch?
Zorg wel dat je een container div hebt (die om alles heenzit) en positioneer die relative en geef hem een margin: 0px auto; mee, dan positioneer je hem tegen de bovenkant van je scherm en in het midden.
Daarna kan je de rest absoluut positioneren. Het hoeft niet, maar kan geen kwaad in jou lay-out, omdat er toch niets veranderd qua inhoud.
Mocht je nu wel een variabele inhoud hebben, dan moet je gaan werken met margins en floats, maar dat is alleen zo als je inhoud (tekst enzo) wel eens veranderd.