stel dat ik het volgend drop down menuutje heb

<Select Name="place"><Option value="1">Nieuws+archief<option value="0">Archief<option value="2">archief+nieuws+voorpagina<option value="3">voorpagina</select>

hoe zorg ik er dan voor dat als ik bijvoorbeeld Nieuws + archief aanklik er dan direct een script wordt uitgevoerd. Maw, hoe zorg ik dat de gebeurtenis, select item is (voor de vb kenners onder ons ;p)
VB is dus niet goed, dat werkt alleen in IE.
haha weetik wel, maar kprbeer duidelijk te maken wa ik bedoel, qua gebeurtenis te omschrijven
Jij bent ook lekker bezig vandaag he ;).
haha, wrom? kweet dat het lastige kleine vragen zijn, maja zonder werkt men site te vierkant
<?
if($_POST['place'] == 1) {
//script
}elseif($_POST['place'] == 0) {
//ander script
}else{
//anders
}
?>
of
<?
switch($_POST['place']) {
case 0:
//script
break;
case 1:
//script
break;
}
?>
ofzoiets, moetje ff op php.net naar functie switch kijke, beheer ik nie zo goed :P
mja rmaar hoe zorg ik ervoor dat als er een item in die drop down geselecteerd is, dat hij dan het script uitvoert?
Bedoel je zonder knopje? Dat is toch onChange() of zoiets in javascript?
Voor de rest is het al gegeven...
Wat Kasper zegt zal inderdaad aardig in de buurt komen...

Zoiets wellicht:
JS:
<script type="text/javascript">
function submitForm() {
document.form.submit();
}
</script>

HTML:
<form action="blablabla.php" name="form">
<select onchange="submitForm()">
<option value="1">Omschrijving 1</option>
<option value="2">Omschrijving 2</option>
</select>
</form>

Dan moet je er overigens wel voor zorgen dat er een eerste keuze is die geen keuze is. Niet duidelijk hè? :) (nog vroeg)
De selected value moet een keuze zijn die je niet kan kiezen (bijvoorbeeld: "Maak uw keuze"). Waarom: als de selected value een keuze is die je moet kunnen maken, kan dat niet meer, want als je er op klikt is het geen verandering. En de verandering in het dropdown-menu zorgt er juist voor dat het formulier verzonden wordt.

Elwin
hoe doeje dat dan? gwoon de value niet invullen?
Dat maakt niet zoveel uit. Als je hem maar selected meegeeft.

Elwin

Reageren