Over enkele weken hoop ik eindelijk mijn site af te hebben en bekend te maken bij een paar honderd emailadressen. Maar door alle commotie ben ik nogal huiverig geworden. De boetes van vorige week zijn niet voor de poes.
Hoe voorkom ik dat mijn emailbericht wordt gezien als spam? Ik las iets over een \r optie die ik mee moet geven, maar waar en hoe precies is niet bekend. Ook het verzenden per e-mail zou een oplossing zijn.
Antispam software werkt 999 van de 1000 keer met een "slechte woorden lijst" of met een lijst van email adressen die spam versturen.

Dus daar sta je niet in.
Maar hoe voorkom je dat mensen je als spam gaan zien en een aanklacht in dienen bij je provider is een groter probleem. Dus spam mag en kan niet!
Voor Spam zijn verschillende manieren.

In de eerste plaats blacklists, bepaalde afzenders die niet aankomen. In de tweede plaats bestaat er anti-spam software als spamassassin, die veel beter werkt. Deze let op bepaalde karakteristieken van de email, en kent deze punten toe. (Zoals niet compleet kloppende email afzender, niet bestaande mail client, een gefakte hotmail afzender) die kunnen een indicatie zijn voor dat het spam is. Voor de rest wordt er in de inhoud nog op bepaalde woorden gelet (deze zijn vooral afhankelijk van de door de gebruiker gemarkeerde emails als spam).

Ik kan je geen quick-fix geven over hoe je snel door deze beveiligingen heenkomt. Het lijkt me ook niet verstandig. Wanneer je email gefilterd wordt door mensen is het niet waarschijnlijk dat hij alsnog gelezen wordt wanneer hij er doorheen glipt.

Misschien moet je de vele moeite en boetes voor spam investeren in fatsoenlijke advertenties en reclamecampanges. Deze werken waarschijnlijk stukken beter dan spam.
Beste manier om zo veel mogelijk bezoekers te trekken is je site gewoon erg interessant maken, veel info en als je wat minder info hebt, het grafisch wat aantrekkelijker maken.
Je kan ook een 'tell-a-friend' linkje op je site maken, dan omzeil je dat spamprobleem ook denk ik.

Reageren