Ik heb een script van een mailform gevonden op internet. Hij werkt maar ik zou graag dezelfde stijl als mijn website aan het mailform geven (verdana 10pt), en in een tabel zodat het er netjes uit ziet en de invulvakjes netjes onder elkaar staan en niet meteen naast de tekst.
Kan iemand mij helpen?
Dit is (een stuk) van de code:

mail("$ContactWebsiteNaam <$ContactEmail>","$ContactOnderwerp","$Body","$Hoofd");
if($ContactStandaardMailtje) { mail("$ContactNaam <$ContactMail>","Bedankt voor je e-mail","Beste $ContactNaam,\n\nBedankt voor je e-mail.\nWe zullen hem zo spoedig mogelijk beantwoorden.\n\n$ContactWebsiteNaam\n$ContactEmail","From: $ContactWebsiteNaam <$ContactEmail>"); }
if($Doorsturen && !$fout) { header("Location: $DoorsturenNaar"); exit; }
elseif(!$fout) { echo("Bedankt voor je bericht!<br><br>"); }
}
else { echo("Je hebt niet alle benodigde velden ingevuld!"); }
}
echo ( "<form method=post enctype='multipart/form-data'>
(Bedrijfs)Naam: <input type='text' name='ContactNaam' value='$ContactNaam' size=30><br>
E-mail adres:   <input type='text' name='ContactMail' value='$ContactMail' size=30><br>");
for($i = 0; $i < count($ContactVelden2); $i++) {
echo $ContactVelden2[$i];
if(strstr($ContactVelden[$i],"*")) { echo(" *"); }
echo(": <input type='text' name='ContactVeld[$i]' value='$ContactVeld[$i]' size=30><br>\n");
}
if($AttachmentVersturen) { reset($AttachmentExtensies); echo("Bijlage (alleen "); while(list($getal,$ext) = each($AttachmentExtensies)) { echo(" .$ext"); } echo("): <input type='file' name='Bijlage' size=30><br>\n"); }
echo("Onderwerp: ");

if(!$OnderwerpenKiezen) { echo("<input type='text' name='ContactOnderwerp' value='$ContactOnderwerp' size=30>"); }
else { echo("<select name='ContactOnderwerp'>"); while(list($nummer,$Onderwerp) = each($Onderwerpen)) { echo("\n<option value='$Onderwerp'"); if($ContactOnderwerp == $Onderwerp) { echo(" selected"); } echo(">$Onderwerp"); } echo("</select>"); }

echo("<br><br>
Bericht:<br><br><textarea name='ContactBericht' rows=8 cols=30>$ContactBericht</textarea><br><br>
<input type=hidden name=contactactie value=mailsturen>
<input type='submit' value='Verzenden'>
</form>");

?>

Maar als je dat iets te hoog gegrepen lijkt kun je..

Verder lezen!!!!

En ik snap wel dat je dat beter niet kunt doen. Maar voor hem is dat een stuk makkelijker. Ik krijg div's nieteens altijd op de goeie plaats.
Dat is je eigen onkunde. Tabellen zijn voor tabellarische gegevens en niets anders.
[edit]@ michel: als jij een plaatje maakt hoe je formulier er uit moet zien, help ik je met je CSS[/edit]
Heb je een linkje naar je formulier zoals het nu is? Want in dat script zit geen opmaak verder.
Okee, je hebt dus toch een tabel gebruikt. Ik raad je echt aan om CSS te leren. Krijg je nooit spijt van.

Je moet nog wel even checken of er wat ingevuld is. Als ik nu op verzenden klik, krijg ik de melding
Bedankt voor je e-mail.
We zullen hem zo spoedig mogelijk beantwoorden.
ja, ik krijg wel een lege email nu, ik neem aan dat je niks ingevuld hebt?

Ik ben ook van plan steeds meer te leren wat php/css betreft. De site moet alleen zo snel mogelijk af omdat ik komende weken tentamens heb..

Dat "bedankt voor je email" moet ook zo te zien zijn voor de bezoeker.
Michel schreef op 14.01.2008 21:08
ja, ik krijg wel een lege email nu, ik neem aan dat je niks ingevuld hebt?

Klopt, ik heb meteen op verzenden geklikt. Bij eigenlijk alle formulieren zijn een of meer velden verplicht. Er staan genoeg voorbeelden in de scripts-sectie op deze site, maar meestal komt het op zoiets neer:
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
$required = array ('naam', 'email');
$errors = array ();
foreach ($required as $field) {
if (empty ($_POST[$field])) {
array_push ($errors, '<li>' . $field . ' is niet ingevuld</li>')
}
}
if (empty ($errors)) {
// mail versturen
}
else {
// foutmelding in elkaar sleutelen
}
}
?>

Ik heb de volgende code voor de foutmelding als het emailadres niet wordt ingevuld, hoe kan ik de code maken zodat er een link bij staat dat ze meteen terug kunnen klikken? Als ik er een link bij maak werkt het niet meer...

}

function notfilled($field){

die("U heeft het veld <strong> \"" . ucfirst(strtolower($field)) . "\"</strong> niet ingevuld. Ga terug en vul die veld vervolgens in");
    }
Ik zou de controle op dezelfde pagina doen als het formulier. Ben je van het gedoe af.

Reageren