Ik heb een script van een mailform gevonden op internet. Hij werkt maar ik zou graag dezelfde stijl als mijn website aan het mailform geven (verdana 10pt), en in een tabel zodat het er netjes uit ziet en de invulvakjes netjes onder elkaar staan en niet meteen naast de tekst.
Kan iemand mij helpen?
Dit is (een stuk) van de code:

mail("$ContactWebsiteNaam <$ContactEmail>","$ContactOnderwerp","$Body","$Hoofd");
if($ContactStandaardMailtje) { mail("$ContactNaam <$ContactMail>","Bedankt voor je e-mail","Beste $ContactNaam,\n\nBedankt voor je e-mail.\nWe zullen hem zo spoedig mogelijk beantwoorden.\n\n$ContactWebsiteNaam\n$ContactEmail","From: $ContactWebsiteNaam <$ContactEmail>"); }
if($Doorsturen && !$fout) { header("Location: $DoorsturenNaar"); exit; }
elseif(!$fout) { echo("Bedankt voor je bericht!<br><br>"); }
}
else { echo("Je hebt niet alle benodigde velden ingevuld!"); }
}
echo ( "<form method=post enctype='multipart/form-data'>
(Bedrijfs)Naam: <input type='text' name='ContactNaam' value='$ContactNaam' size=30><br>
E-mail adres:   <input type='text' name='ContactMail' value='$ContactMail' size=30><br>");
for($i = 0; $i < count($ContactVelden2); $i++) {
echo $ContactVelden2[$i];
if(strstr($ContactVelden[$i],"*")) { echo(" *"); }
echo(": <input type='text' name='ContactVeld[$i]' value='$ContactVeld[$i]' size=30><br>\n");
}
if($AttachmentVersturen) { reset($AttachmentExtensies); echo("Bijlage (alleen "); while(list($getal,$ext) = each($AttachmentExtensies)) { echo(" .$ext"); } echo("): <input type='file' name='Bijlage' size=30><br>\n"); }
echo("Onderwerp: ");

if(!$OnderwerpenKiezen) { echo("<input type='text' name='ContactOnderwerp' value='$ContactOnderwerp' size=30>"); }
else { echo("<select name='ContactOnderwerp'>"); while(list($nummer,$Onderwerp) = each($Onderwerpen)) { echo("\n<option value='$Onderwerp'"); if($ContactOnderwerp == $Onderwerp) { echo(" selected"); } echo(">$Onderwerp"); } echo("</select>"); }

echo("<br><br>
Bericht:<br><br><textarea name='ContactBericht' rows=8 cols=30>$ContactBericht</textarea><br><br>
<input type=hidden name=contactactie value=mailsturen>
<input type='submit' value='Verzenden'>
</form>");

?>

Kun je daar ook een tabel mee aanmaken zodat het netjes naast elkaar staat?
Dat zou ik met div's doen. Maar als je dat iets te hoog gegrepen lijkt kun je natuurlijk ook gewoon in Dreamweaver (of iets anders), in de design mode tabellen maken.
Ok, bedankt ik ga het proberen.
Het is gelukt met een ander script die ik hier op de site heb gevonden.
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/407/

Nu heb ik alleen nog een vraag: hoe kan ik de persoon na het verzenden naar een andere pagina sturen zodat ze niet op een lege pagina terecht komen?

Door een header in te stellen. Dat doe je zo:
header("Location: hierdepagina");

Let wel op dat er nog geen data naar de browser gestuurd mag worden, dus geen html, geen echo, niets. Wel eerst je mail versturen en dan pas header, anders komt de mail niet aan.

Edit:
En AUB niet bumpen.
Tommy schreef op 14.01.2008 20:14
Dat zou ik met div's doen. Maar als je dat iets te hoog gegrepen lijkt kun je natuurlijk ook gewoon in Dreamweaver (of iets anders), in de design mode tabellen maken.

Nee!!!
Iemand met meer dan 2000 posts, die aanraadt om met tabellen te gaan designen? Ga heen, en zondig niet meer.
haha, ok dan..

Het is in ieder geval gelukt.

Bedankt allemaal!

Reageren