Hallo

Ik vroeg me af of het mogelijk is de inhoud v/e veld in MySQL 'op te splitsen'? Ik verduidelijk even: in m'n database staat een veld (id) met volgende gegevens 500689-00000093, 500689-00000268... 601250-00000093, 601250-01005388... enzoverder.

Graag zou ik nu in php deze id's splitsen. Omdat ik vanuit een computerprogramma hier op kantoor exporteer naar MySQL, zijn mijn mogelijkheden beperkt. Het meeste werk zou dus moeten gebeuren in MySQL en php zélf.

Ik hoop dat ik wat duidelijk ben? Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?

Alvast merci!
R3Q schreef op 22.01.2008 16:36
Ola, daar heb ik nog niet van gehoord! Het is dus mogelijk dat mijn data 'gesplitst' wordt door MySQL alvorens het daadwerkelijk in de database wordt weggeschreven?
Jij laat MySQL rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van PHP of een ander programma, data uit een andere database halen? Dan zul je met stored procedures de opgehaalde data moeten gaan splitsen en in de juiste tabellen laten wegschrijven.

Wanneer je eerst met PHP de data ophaalt uit database 1 en dat vervolgens in de MySQL-database gaat wegschrijven, dan laat je PHP de boel opsplitsen.
Mmm... dit lijkt mij alvast iets waar ik mij eens dieper in zal gaan verdiepen. Leve phphulp en leve Google! Ik ga op ontdekkingstocht.

Bedankt!

Reageren