Ik ben bezig met een nieuw project (klein maar fijn) het gaat hier om een ban systeem. Dan denk je hier over van kwak de ip adres van degene die je band in de database, en haalt ze op zo gauw ze online komen en dan komt er een tekst u bent gebanned. Ja met mensen die niks van proxy's en dergelijke weten is het makkelijk maar met de mensen die dat wel kunnen is het een probleem.
Nou heb ik van iemand gehoord dat het bannen op een ip-naam (isp) beter is, waarom die verander je niet zomaar ten zei je een nieuwe isp aanvraagt en dat duurt wel even.
Nu is mijn vraag is er nog iets veel beters om mensen mee te bannen van een website, of een game server noem maar op.
ik zeg vantevoren dat ik weinig verstand heb van ban systemen, maar ik weet zowiezo al dat bijvoorbeeld IPB (betaalde forum software) al niet hetgeen biedt waar jij om vraagt. Ik weet wel in welke hoek je moet zoeken wil je beter bannen, namelijk java, als je een java applet op je website hebt via waar mensen in moeten loggen dan zijn er geen proxy's te gebruiken. Java is nl geinstalleerd op de gebruikers pc.
De reden waarom niet veel sites het gebruiken is om het toegankelijk te houden, java moet geinstalleerd worden, en daar houden sommige mensen niet van.
Ik ben niet thuis in javascript, ik ga er voorlopig ook niet mee bezig te houden, maar isp (als ik het goed op noem) is ook al een goede stap in de juiste richting :).
Maar ik ben meer op zoek naar dingen die mensen niet kunnen veranderen. Of heel moeilijk gaat.
Denk daar maar over na en vergeet niet het moet met php werken :)
Ik ben niet thuis in javascript, ik ga er voorlopig ook niet mee bezig te houden, maar isp (als ik het goed op noem) is ook al een goede stap in de juiste richting :).
Maar ik ben meer op zoek naar dingen die mensen niet kunnen veranderen. Of heel moeilijk gaat.
Denk daar maar over na en vergeet niet het moet met php werken :)
[quote='mrdejong yesterday']
Wie wat ideeën of goede tips brand los ;)
Mr. de Jong[/quote]
Java != Javascript, Java is server software, javascript is clientside. Bannen van een domeinnaam(FQDN) heeft ook geen nut. de gebruiker komt toch nog via de proxy binnen dus maakt het niet uit.
Ik denk dat je dan moet zoeken naar gegevens van de PC zelf.
Maar volgens mij gaat dat ook niet met php, en heb je daar ook iets van java of javascript of python of wat dan ook nodig.