Hallo,

Ik heb een probleem en voor jullie is het vast niet zo moeilijk.
De bedoeling is als klanten registeren dat ze gelijk door verwezen worden naar de reserveer pagina waar gegevens werkt worden. Alleen de Klant ID word niet mee genomen.
Het werkt wel gewoon in de volgorde van inloggen>reserveer pagina.

Op welke manier zorg ik ervoor dat de reserveer pagina weet wie de klant is dat zich net heeft geregisteerd en dan de juiste klant_id krijgt.

Edit:
Bedankt voor jullie moeite, ik ga nu proberen het beter te maken. En dan volgends de manual op de site, die heb ik trouwens al door gelezen.

Na het uitvoeren van de INSERT query voor het registreren kun je met mysql_insert_id() het laatst gegenereerde id ophalen. Dit is dan dus het id van de laatst geregistreerde gebruiker en kun je gebruiken op de pagina waar je de gebruiker naartoe stuurt.
session_register() ? Waar heb je dit script opgegraven? Al sinds jaar en dag wordt $_SESSION[] gebruikt, session_register() kan zelfs voor grote problemen zorgen.

Pas je script dus even aan, zie ook de php-handleiding over dit onderwerp.
johan schreef op 29.01.2008 13:44
Verder werken de sites met een database.

well thats a little vague isnt it.
grijp je niet iets te hoog voor iemand met minimale kennis van zaken?
<?php
}else{
$query1="INSERT INTO inloggegevens (gebruikersnaam, wachtwoord, emailadres)";
$query1 .= "VALUES ('$gebruikersnaam','$wachtwoord','$emailadres')"; mysql_insert_id();
$query2="INSERT INTO klanten (telefoonnummer, achternaam, tussenvoegsel, voornaam, datum)";
$query2 .= "VALUES ('$telefoonnummer','$achternaam','$tussenvoegsel','$voornaam',CURRENT_DATE());";
$result1 = mysql_query($query1)or die ("FOUT: " .mysql_error());
$result2 = mysql_query($query2)or die ("FOUT: " .mysql_error());
$tekst = "Bedankt voor uw aanmelding.<br>
u kunt nu <a href=\"login.php\">inloggen</a>";
die ($tekst);}}
?>

Ik had het al geprobeerd alleen snap niet percies hoe het werkt. Zo heb ik het nu gedaan. en de melding is nu FOUT: Duplicate entry '0' for key 1.

Kunt u me uitleggen hoe ik precies die code moet toepassen alvastbedankt:)
Johan, ik wil niet lullig doen
of eigenlijk wel

punt is dat je iets probeerd te maken waar je zelf alleen maar met gokken een bijdrage aan levert. Je hebt geen kennis van wat je wil maken en je begrijpt PHP gewoon niet. Daarbij heb je , aan je laatste error te zien, ook geen kaas gegeten van database en tabellen opbouw.

Begin bij het begin

wat jij wil nu is NIET het begin
Het is gewoon een eindopdracht, maakt niet zoveel uit als het maar werkt. Ik ken de basis vaardigheden van php. Het script werkt wel als je inlogt met het inlog.php dan staat klant_id erwel. Dus het enige wat niet werkt registeren en dan naar de reserverings pagina gaan zodat hij klant_id aangeeft. Dan is klaar, dus als u me nu ff helpt met een stukje script zijn we allebijde tevreden.
- zeg maar je, ik ben je moeder niet

- je kent de basisvaardigheden? misschien nu werken aan je engels zodat je Duplicate entry '0' for key 1 kan vertalen en het antwoord al weet...

- als het maar werkt? goede instelling... not

- eindopdracht? van school dan neem ik aan. Het is vast niet de bedoeling dat je andere mensen je huiswerk laat maken, of nog erger , je eindproject.

'dus als je nu gewoon met je luie reet PHP gaat leren, zijn we allebijde tevreden'
eindopdracht? En dan nog session_register() in je code? Dan ben je gezakt.

Helaas, pindakaas.
Ik vraag om hulp, 99% is toch al klaar.Dus laat me huiswerk niet maken. Jullie zeiken me gewoon af. Ik ben toch beleefd. En dat session_register staat zo in ons boek. Ben geen php expert, maar als jullie niet willen helpen zeg het dan gewoon.
Ik wil je wel helpen, maar je wil het zelf niet kunnen, en helaas voor jou is dat mn enige criterium om iemand wel of niet te helpen

Reageren