Heej,

In photoshop had ik mijn lettertype sharp staan.
Nu wil ik dit graag in html doen is er misschien een manier dat dat kan?
Op google wel gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.

Alvast bedankt!

Mvg Martijn Boshoven
nee?

photoshop != html

wes schreef op 29.01.2008 15:34
nee?

photoshop != html

lies
@Wes,
Zou je dat even tussen code tags willen zetten ;).

@Will,
Dan moet je of bij de physio zijn of je moet uitleggen in welke taal je praat. Ik weet niet wat Martijn hieraan heeft, maar volgens mij totaal niets.

Martijn, Klik hier eens

Ik dacht dat je zoiets hiermee kon doen. En ga daarna even door naar die site van Mike Davidson (verwijzing staat op de link die ik hierboven gaf, maar dat zie je zelf wel)
note de vraagteken
plus mn stelling is compleet juist
Jordy schreef op 29.01.2008 15:51
@Wes,
Zou je dat even tussen code tags willen zetten ;).

@Will,
Dan moet je of bij de physio zijn of je moet uitleggen in welke taal je praat. Ik weet niet wat Martijn hieraan heeft, maar volgens mij totaal niets.

Martijn, Klik hier eens

Ik dacht dat je zoiets hiermee kon doen. En ga daarna even door naar die site van Mike Davidson (verwijzing staat op de link die ik hierboven gaf, maar dat zie je zelf wel)

Bedankt ik ga het eens uitzoeken :)
Man kloot die jongen zo niet.

Ik weet niet of iedereen Sharp heeft ??
Maar je kan het instellen als een font In je css of HTML..

Ik hoop dat ik je heb geholpen want wes daar moet je niet op letten.!
wouter schreef op 29.01.2008 17:45
Man kloot die jongen zo niet.

Ik weet niet of iedereen Sharp heeft ??
Maar je kan het instellen als een font In je css of HTML..

Ik hoop dat ik je heb geholpen want wes daar moet je niet op letten.!

En hoe dan??
Hij bedoelt dat je in je css zet: font-family:Sharp, blabla; (blabla staat voor een font die iedereen wel op zijn computer heeft)

Je kunt de lettertypes dus veranderen op je site dmv CSS. Het probleem is dat heel veel fonts die jij op je computer hebt staan, niet wil zeggen dat andere mensen dat ook hebben. Mocht jij dus als font 'Sharp' instellen op je site en mensen hebben dat neit, dan zien ze de 2e font die in je font-family staat. Mochten ze die ook niet hebben, dan krijgen ze de 3e te zien.
Je moet er wel meerdere opgeven natuurlijk.

Er zijn bepaalde fonts die iedereen op zijn computer heeft en dat zijn:
Times New Roman, Arial, Verdana, Arial en Courier/Courier New.
Als je die insteld, dan ziet iedereen hetzelfde op zijn computerscherm, omdat iedereen deze fonts heeft op zijn computer.

Mocht iemand dus jou Sharp niet hebben op zijn computer en hij krijgt bijv Times New Roman te zien (omdat jij die als 2e opties in je font-family hebt opgegeven), dan ziet je site er dus ook anders uit. Omdat Sharp en Times New Roman verschillen van bijv, grote van de letters, ruimte tussen de letters, dikte van de lijnen enz.
Je site kan er dan dus heel anders (en niet mooi) uitzien omdat je je site hebt aangepast op de font Sharp. Hier moet je dus wel mee uitkijken, je site moet met een standaard font ook goed te bekijken zijn.
(met goede opbouw van css en html, hoort je site met alles lettertypes goed overeen te komen, maar dan moet je hem dus wel erg goed opgebouwd hebben)

Ik hoop dat het zo duidelijker is.
@Jordy, hoe goed ken jij photoshop?
Sharp is geen lettertype, sharp is een antialias-level uit photoshop om je font wat mooier af te ronden.

@wouter, jij bent vast de leukste thuis

Reageren