Hallo allemaal,

Ik ben laatst bezig geweest om een nieuw ontwerp voor mijn eigen site te maken. Ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden en op en aan te merken hebben.

Een site blijft natuurlijk persoonlijk (omdat het ook over mij gaat) dus daarom zullen smaken altijd blijven verschillen. Maar ik wilde gewoon even reacties op de opzet voor mijn nieuwe website.

Hij is wat groot nu maar dat komt door die stroken aan de zijkant en dat wordt later gewoon ingekort via de css. Als je ongeveer horizontaal naar het midden scrollt zou je het idee moeten zien hoe het er ongeveer uit komt te zien op internet.

http://www.miezz.nl/design.php

ps. De achtergrond van de header (die lucht) wordt later iets anders. Ik zat eraan te denken om een filmpje te laten spelen op die plek.

Mvg,

Michel de Groot
Ik vind je header veel ste groot en kwa menu / content zeer bascs en simpel.
Ik zou proberen het wat moderner over te laten komen.

Erik
Hij is echt veel te breed! ik heb aan 1280 px breedte niet eens voldoende. Zorg dat je hem liquid maakt, of max voor een schermresolutie van 1024.

Verder vind ik je header veel te hoog, vind ik hem wat te simpel basis photoshop, en de kleuren staan niet mooi bij elkaar.
De menu en header teksten zijn vallen weg tegen de achtergrond.

Het vormt niet 1 geheel zo alles bij elkaar.

Sorry maar ik vind het eigenlijk helemaal niks...
Hij is ook een beetje groot :P
Ik vind de header - naast het feit dat die te groot is - wel leuk. Het stuk dat daaronder komt past echter totaal niet bij die header.
Oke duidelijk de header is te groot. Maar over de kleuren combinatie en of hij mooi is is natuurlijk je eigen smaak van ontwerpen. Simpel basis photoshop snap ik neit helemaal want het is een website en heen avatar ofzo dus effecten over de hele pagina en gradients enzovoorts gebruik ik dan toch weinig.

De content had ik ook nog niet helemaal uitgewerkt. Was nogal laat gister maar wilde heb toch alvast hier zetten...

De breedte maakt niet uit want dat komt goed met css, want ligt aan de zijkanten. Het midden is 990px (de normale grootte die ik gebruik voor een site)

puntjes voor nu zijn:

- header stuk kleiner maken
goddamed ... is jou muur de beeldscherm ofzo ? beetje te groot
Als jullie nou eens lezen dan is de breedte helemaal niet zo groot als het lijkt...De hoogte van de header is wel groot maar dat was juist mijn bedoeling. We zijn niet allemaal hetzelfde dat we onze header precies 200px ofzo hoog moeten hebben.
Excuse me SIR.
Jacco schreef op 06.02.2008 15:28
Beamer FTW

Weinig beamers die zon hoge resolutie aankunnen.

Michel de Groot schreef op 06.02.2008 15:42
Als jullie nou eens lezen dan is de breedte helemaal niet zo groot als het lijkt...De hoogte van de header is wel groot maar dat was juist mijn bedoeling. We zijn niet allemaal hetzelfde dat we onze header precies 200px ofzo hoog moeten hebben.

Dat klopt je hoeft ook niet precies 200px te gebruiken, maar het is wel een goede hoogte om aan te houden. Het is namelijk erg frustrerend om elke keer helemaal omlaag te moeten scrollen als bezoeker.
Je zou eventueel dat plaatje als transparante achtergrond kunnen gebruiken voor je container en iets anders maken voor je echte header.

Reageren