PHPHulp gaat haar activiteiten uitbreiden en bestaande informatie verbeteren en toegankelijker maken.
Hiervoor wordt vanaf heden een redactie ingeschakeld, of eigenlijk twee.
[1] Een redactie die zich bezig houd met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van PHP en Software gerealateerd aan webapplicaties. Denk hier aan apache en applicaties die samenwerken met PHP. Denk hier aan ontwikkelingen op het gebied van veiligheid en integriteit.
Eisen: Aantoonbare ervaring met php, webontwerpen of webapplicaties. (Of andere ervaring van relevatie). Van redactieleden wordt verwacht dat ze een duidelijke artikelen kunnen schrijven.
[2] Een redactie die zich bezig houd met het opruimen van het huidige assortiment van scripts en tutorials. Het bestaande aanbod eenvoudiger maken en eenduidiger. Bestaande gelijkwaardige tutorials opruimen en hier één duidelijke tutorial van maken.
Scripts met veiligheidsfouten of niet werkende scripts schrappen of aanpassen. En ook hier geld een duidelijke en goed werkende collectie aan scripts samen te stellen.
Ik stel me ook wel kandidaat voor optie 2.
Ik weet wel al vrij veel van PHP maar nog niet genoeg voor optie 1.
Ben sinds kort maar vrij actief op phphulp, maar ben van plan dat zo te houden ;-)! Ben overigens al een poos lid ;-)! En kwil met plezier helpen, omdatk hier zelf als startende PHP Gebruiker info heb gehaald, kwil dit aan andere ook bieden!
Punt 1 lijkt mij wel aardig, al is er met punt 2 ook niets mis. Of ik aan de eisen voldoe, laat ik aan jullie over. Laat maar weten welke informatie je van mij nodig hebt.
Wat me wel opvalt is dat dit topic uit begin '05 is. (en er eigenlijk nog niets verandert is :+)
Op phpfreakz.nl zijn ze nu aan de daadwerkelijke grote opruiming begonnen, hier is het me nog niet zo opgevallen. Misschien is het handig om (bepaalde?) mensen een link aan te bieden die verwijst naar een random script dat nog niet door diegene is bekeken. En dan met de extra mogelijkheid, of een beter onder de aandacht gebrachte mogelijkheid om het script te melden. Een beetje vergelijkbaar met [url=http://openwebdesign.org/designornot/]Open Source Web Design's[url] Design Or Not.
Ik vind het innitiatief heel erg leuk !!
Inmiddels hebben er genoeg mensen zich gemeld dus laat ik mijn activiteiten maar beperken tot het zijn van lid en moderator hier.
Voor idee twee is het 'meld' blokje op de website gekomen. In principe kan elk lid nu een script of tutorial insturen waarvan hij of zij denkt dat deze niet goed is. De administrators en moderators kunnen vervolgens actie ondernemen. Dit heeft idee twee dus wat overlapt / vervangen.
Optie één is nog niet echt opgepakt maar daar kunnen we natuurlijk wel wat aan doen. Als mensen hierin geinteresseerd zijn, laat het dan even weten via een PM. Als er genoeg aanmeldingen zijn kunnen we een team samenstellen die zich daarmee gaat bezig houden.
ligt eraan wat voor taken er zijn! ik bedoel, ik met mijn dyslectie (ja ik ook al ja) weet niet zo goed hoe ik stukjes moet schrijven :p en zeker de 'nette' nederlandse woorden snap ik nie eens... Maar andere dingen, zoals php dingen uitzoeken, dat zouj ik evt. wel leuk vinden!