Hallo.

Ik zoek een ranklijst voor score's, als je de
punten invoerd dat hij dan ook die persoon
gelijk op die plaats zet....

Ik hoop dat dat bestaat.....

Het mag in PHP.
Groetjes Clement
nou zoekze he ik weet niet wat wij hebben aan de info dat jij die zoekt maar leuk voor je ja dat je zoekt ;) (ehum hahaha)
-snipdubbelpost-
Lieve Celement. Op bassie na zitten hier geen telepaten. We kunnen niet aan de sterren zien wat je wilt, en de kans dat we goed raden wat je wilt is gering, en tijdrovend. Als je wilt dat we je helpen, mag je iets specifieker zijn:

[o] Wat heb je al?
[o] "als je punten invoerd dat hij dan ook die persoon gelijk op die plaats zet" bevat maarliefst 3 onduidelijkheden:
'Als je punten invoerd' => Waar invoeren? Wat voor 'punten'?
'Hij'? => Wie is hij?
'op die plaats' => Op welke plaats?

Denk eerst eens technisch na over hoe je het wilt uitvoeren, en ga dan eens vragen of iets soortgelijks bestaat.
Het gaat over punten scores voor een wedstrijd
schieten.... mijn baas vroeg dat aan mij...

Dus bijvoorbeeld: als je punten invoerd, dat hij dan gelijk die persoon op de juiste plaats zet...
dat dus voor meerdere personen in een lijst...

Snappie?

Anders mail je maar naar: [email protected]

Hartelijk dank alvast...
Je wilt een systeem met punten die auto gerangschikt worden van hoog naar laag. Wat weet je al? Wat heb je al? Welke ervaring heb je?
Van php weet ik helemaal niet... of is dat niet wat je bedoeld...

Het moet een nieuw systeem zijn... het begint dus pas te lopen met die punten... en wat mitch zij moet ik inderdaad hebben.. op internet is dat niet te vinden....

Wat ik zij ? :P

... Volgende vragen:
[1] Wie moet de punten invoeren (jij, iedereen?)?
[2] Waar wil je de punten invoeren (MySQL db?)?
[3] Hoe wil je ze in vullen of laten vullen? (admin page?)?
Nee niet door iedereen.... 1 iemand die dat mag doen..... en mysql zegt me niet zoveel... maar het zal wel goed zijn.....

En een admin page zal ook wel goed zijn jah...

Maar nu ben ik nog niet verder hiero....
Bestaat dit of verdoe ik mijn tijd nu hier????

Groetjes
Ligt aan hoe je het wilt doen
Als je een database werkt is het het heel makkelijk. Dus meer info aub
Anders mail je maar naar: [email protected]

*snif* *snif* .. Hee, daar gaat weer een spamrobot! :D
Maar even wat anders. De bedoeling van een forum is dat mensen samen een discussie kunnen opbouwen naar aanleiding van een vraag en de daarop gegeven antwoorden [1]. Je hoeft dus niet te verwachten dat veel mensen antwoord per mail gaan geven.

Maar nu ben ik nog niet verder hiero....
Bestaat dit of verdoe ik mijn tijd nu hier????

Je verdoet je tijd niet hoor. Integendeel zelfs! Door de reacties die je hier hebt gekregen heb je in ieder geval geleerd hoe je je vraag duidelijker moet stellen. En dat is iets wat je baas toch ook wel leuk vind? Een beetje communiceren kan nooit kwaad.

Een systeem wat jij bedoeld bestaat vast en zeker wel. Alleen het zal er niet op maat zijn. De ene wilt namelijk een hyperlink kunnen 'raten' en de andere (jij) een naam. De ene wil drie punten omhoog, de andere weer 1. Dus op basis van al aardig wat scripts zou je een script kunnen maken. Zaak is het natuurlijk wel dat je enige ervaring met PHP hebt.

Maar je zal meer informatie moeten geven over de technieken die je baas je ter bechikking stelt. Je zal ergens je gegevens (naam, aantal punten) op moeten slaan. Anders kan je ze net zo goed in een statisch HTML-document zetten.

Elwin

[1] Aldus Van Dale: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=forum

[Edit: Typo]

Reageren