Hallo,
voor mijn stage moet ik een bestaande Access database ombouwen tot een SQL-server database
allereerst moet ik de oude database normaliseren, omdat dit toen niet gebeurd is
zijn er nog bepaalde tactieken om zoiets aan te pakken?
iedereen met informatie is welkom

alvast bedankt

gr,
terry
ja, die heb ik gezien
maar dit is al een bestaande database
in de tutorial gaan ze er 1 opbouwen
Je kunt geen database normaliseren. Normaliseren doe je met waardes dat is het hele punt van normaliseren.

Pak gewoon alle velden uit je access database en volg de tutorial en kijk nooit meer naar de oude DB
oke, ik ga het proberen
dank

gr,
terry
Ook nog een tip die ik altijd handig vind/gebruik is "als je twee keer dezelfde waarde hebt/invoegt/typt dan klopt er iets niet"
Nog ff een vraagje:
ik heb nu alle velden uit de database opgeschreven
nu kom ik meerdere malen dezelfde kolomnaam tegen
hoe los ik dit op? is mij niet helemaal duidelijk
Dat is het hele nut van normaliseren :)
geef alle velden en de oude structuur eens. dan zijn er vast mensen die je helpen. (gebruik de volgende noteermethode voor de duidelijkheid:
tabelnaam
kolomnaam van de sleutel int(11)
kolomnaam (varchar 255)
kolomnaam (text)
...
Terence schreef op 13.02.2008 09:12
geef alle velden en de oude structuur eens. dan zijn er vast mensen die je helpen. (gebruik de volgende noteermethode voor de duidelijkheid:
tabelnaam
kolomnaam van de sleutel int(11)
kolomnaam (varchar 255)
kolomnaam (text)
...

De database bevat 25 tabellen waarvan 1 tabel 38 kolommen heeft, en zo zijn er nog een paar tabellen met veel kolommen

lijkt me niet echt handig om dit allemaal te posten

ik kan wel ff een deel van de tabellen plaatsen met slechts een deel van de kolommen, om verschillende redenen zal ik geen tabelnamen noemen..
tabelnaam
nummer int(11)
opmerking varchar(255)

andere tabelnaam
id int(10)
opmerking varchar(255)

deze tabellen zijn aan elkaar gelinkt, maar de opmerking uit tabel 1 is anders dan de opmerking uit tabel 2
komt er dan straks een tabel waarin alle opmerkingen staan met een bepaald id erbij ofzo?
Tja, dat je geen bedrijfsdata prijs wilt geven, ok, maar het zijn juiste de tabelnamen die zeggen wat er in de tabel staat.

users;
id
naam

huisdieren:
id
id_user
naam

Nu kun je per user de huisdieren opslaan, id_user zal de foreign key worden naar de tabel users. In beide tabellen staat een kolom 'naam', maar dit betreft verschillende data.

Het is al gezegd, maar een database ga je niet normaliseren, je gaat de data normaliseren en daar komt dan een datamodel uitrollen. Dit datamodel ga je gebruiken om een database op te bouwen. Dus hoe e.e.a. nu in je Access-database staat, is eigenlijk niet interessant, het kan je zelfs op het verkeerde been zetten.

Maak één lijst met een overzicht van álle soorten data die in de database staan, samen met een korte beschrijving. Ga dat vervolgens normaliseren, dat lijkt mij betere input dan de huidige foute database.

Reageren