Door een foutje in het script?
Rja, met de informatie je je nu geeft is het gissen en glazen bol werk.
Link gekopieerd
tjah maar het is ook vreemd :P
http://www.bsa-barneveld.nl/login/welkom.php
en dan met
gebruikersnaam: test
wachtwoord: test
inloggen. Als je dan op bewerken klik en je gaat bijvoorbeeld home.txt bewerken.... dan zul je zien wat ik bedoel.
Link gekopieerd
?
Onbekende gebruiker
13-02-2008 17:00
Dan zie ik niet wat je bedoelt. En op de pagina bewerken zie ik twee maal <html> en dergelijken in de broncode staan...
Link gekopieerd
neej het gaat erom als je gaat bewerken.... dus als je bijvoorbeeld het bestand home.txt gaat bewerken. dan opent een nieuw venster.
Daar gaat het om.
Link gekopieerd
wij weten niet wat er fout gaat als jij geen php code geeft, want deze kunnen wij niet uit de broncode halen!
Link gekopieerd
Bij mij doet het wachtwoord het niet :S
Link gekopieerd
ow dan geef ik die direct....
<?php
// -------- del
$_GET['file'] = str_replace('/','geen',$_GET['file']);
$del_file = "upload/" . $_GET['file'];
if($_GET['x'] == "del") {
if(isset($_POST['ja'])) {
if(file_exists($del_file)) {
unlink($del_file);
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>Verwijderen</td></tr></table><table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>$del_file verwijdert <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
} else {
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>Verwijderen</td></tr></table><table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>dat bestand bestaat niet</td></tr></table>";
}
}
}
if($_GET['x'] == "delform") {
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>Verwijderen</td></tr></table><table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>weet je het zeker dat je " . $_GET['file'] . " wilt verwijderen?</td></tr>";
echo "<tr class=\"main\"><td><form method=\"post\" action=\"bewerk.php?x=del&file=" . $_GET['file'] . "\"> <input type=\"submit\" name=\"ja\" value=\" ja \"> <input type=\"button\" name=\"nee\" value=\" nee \" onclick=\"javascript:window.close()\"></td></tr></table></form>";
}
//---------------- schrijf
$_GET['bestand'] = str_replace('/','geen',$_GET['bestand']);
if($_GET['x'] == "schrijf") {
$get = "upload/" . $_GET['bestand'];
if(file_exists($get)) {
if($_POST['bericht'] != "") {
// --------------- vars
$post = preg_replace('/\</','',$_POST['bericht']);
$file1 = "upload/" . $_GET['bestand'];
chmod("$file1" , 0777);
// ----------
$fp=fopen("$file1","w");
fwrite($fp,$post);
fclose($fp);
echo "<table width=\"500\"><tr class=\"sub\"><td>Bewerken:</td></tr></table>
<table width=\"500\"><tr class=\"main\"><td>bestand bijgewerkt <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
}
}
}
// ----------------
// ----------- rename
if($_GET['x'] == "rename") {
$file = "upload/" . $_GET['file'];
$ext = substr($_GET['file'], -3);
$rename = "upload/" . $_POST['rename'] . "." . $ext;
$extentie = substr($_GET['file'], -4);
//------------
if(file_exists($file)) {
if(isset($_POST['submit']) && $_POST['rename'] != "") {
// -------------
$_POST['rename'] = preg_replace('/\</','',$_POST['rename']);
// ----------
chmod("$file", 0777);
copy($file, $rename);
unlink($file);
echo "<table width=\"330\"><tr class=\"main\"><td>het bestand heet nu $rename <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
}
echo "<table width=\"330\"><tr class=\"sub\" ><td>naam veranderen</td></tr></table>";
echo "<table width=\"330\"><tr class=\"main\"><td>oude naam:</td><td> " . $_GET['file'] . "</td></tr><form method=\"post\" action=\"bewerk.php?x=rename&file=" . $_GET['file'] . "\"><tr class=\"main\"><td>
Nieuwe naam: </td><td><input type=\"text\" name=\"rename\" maxlength=\"15\" value=\"" . $getfile . "\">" . $extentie . "<input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"verander\"></td></tr></table>";
} else
echo "<table><tr class=\"main\"><td>dat bestand bestaat niet</td></tr></table>";
}
// ------------------
// -------------------------
if($_GET['x'] == "form") {
$file = "upload/" . $_GET['file'];
$handle = fopen ("$file", "r");
echo "<table width=\"508\"><tr class=\"sub\"><td>Bewerken:</td></tr></table>";
echo "<table width=\"500\"><tr class=\"main\"><td><form method=\"post\" action=\"bewerk.php?x=schrijf&bestand=" . $_GET['file'] . "\" name=\"form\"><textarea name='bericht' cols='40' rows='10'>";
while (!feof ($handle)) {
$bestand = fgets($handle, 4096);
echo "$bestand";
}
echo "</textarea></td></tr><tr class=\"main\"><td><input type=\"submit\" value=\"bewerk!\" name=\"bewerk\"><input type=\"button\" onclick=\"javascript:document.form.bericht.value='';\" name=\"B2\" value=\"leeg\"></form></td></tr></table>";
fclose ($handle);
}
//-------------------
if($_GET['x'] == "new") {
$post = "upload/" . $_POST['name'];
$_POST['name'] = preg_replace('/\</','',$_POST['name']);
if(isset($_POST['submit']) && $_POST['name'] != "") {
$file = 'new.txt';
$newfile = "upload/" . $_POST['name'] . ".txt";
copy($file, $newfile);
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>" . $_POST['name'] . ".txt is aangemaakt <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
}
// form
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>nieuw bestand</td></tr></table>";
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><form method=\"post\" action=\"bewerk.php?x=new\"><td>
Naam bestand</td><td><input type=\"text\" name=\"name\" maxlength=\"15\" value=\"nieuwtekstbestand\"></td><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"maak aan\"></td></tr></table>";
}
?>
dat is die van dat venster dat zich opent.
Link gekopieerd
?
Onbekende gebruiker
13-02-2008 17:09
ivar schreef op 13.02.2008 17:05
wij weten niet wat er fout gaat als jij geen php code geeft, want deze kunnen wij niet uit de broncode halen!
I second that.
Edit: Even alleen relevante code plaatsen, dus alleen de PHP code a.u.b.
Link gekopieerd
$post = preg_replace('/\</','',$_POST['bericht']);
waar deze regel goed voor is weet ik niet, maar het zorgt er iig voor dat die tekens verdwijnen.
En welke regel dat is zoek je zelf maar weer op, ik kwam hem per toeval tegen.
Graag even relevante code plaatsen want ik heb geen zin om hier doorheen te neuzen. Ik ga je nu adviseren die regel uit te commenten.
Link gekopieerd
ik kan niet inloggen:S het wachtwoord klopt nie
Link gekopieerd