Ik ben bezig met een website, en moet nu een media-album maken. Dat is een gewone boomstructuur, en kunnen eindeloze subalbums in komen. Zoiets:
id | int
title | varchar
parent | int
Dat kan verder prima, het enige is dat ik gebruik maak van breadcrumps (home > videoalbum > album > subalbum > subsubalbum > etc.). Ik zou niet weten hoe ik kan zorgen dat ik alle parents op kan halen, iemand een idee?
Hoezo "ik begin onderaan"? Wat is daar het nut van? Als je de boel hebt binnengehaald kan je het evt. omdraaien, maar wat is voor jou de reden om onderaan te moeten beginnen?
Stel iemand zit in test4 (ID 4), dan wil ik weten in welke albums test4 (in)direct zit. Daarom móet je wel onderaan beginnen, ander vraag je namelijk onnodige data op. Snap je?
ander vraag je namelijk onnodige data op. Snap je?
Dit kan ook positief zijn, kijk maar is tussen de comments in dat linkje wat ik gegeven had.
Volgens mij maak je een denk fout. Als je 4 wil zien dan weet je al welke menutjes (Parent ids) je moet openen. Omdat de gebruiker begint bij 0 dan 1 dan 2 dan 3.
Je querystring zou dan kunnen zijn: ?cats=1,2,3
Wat je ook zou kunnen doen is een extra kolom maken met daarin "1,2,3" voor categorie 4. Op deze manier kan de querystring zijn: ?cat_id=4
Nee. Je moet die methode gebruiken waar Martijn al naar linkte. Dan selecteer je bij het laden van je pagina de data. (Of ergens anders, maar iig van tevoren.) Vervolgens kijk je bij ID4 wat de parent is. Dan kijk je bij die parent weer wat de parent is, enz. Tot je op een gegeven moment bij ID1 komt met parent 0. Dat is dus de bovenste, en daar stop je dan.