Dit is de regel:

$rows = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(naam) FROM producten ORDER BY naam WHERE categorie = $get "),0);

En dit de foutmelding:
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/banketpa/public_html/new/testpagina.php on line 99

Als ik WHERE categorie = $get weghaal werkt hij wel maar ik moet hem erin hebben staan iemand enig idee

Waar voer je de query uit? $rows, wat geen rijen zijn, maar een query is, $query ligt voor de hand, voer je nergens uit, er mist dus wederom een deel van je code.

Noppes heeft 23.02.2008 21:12 al een voorbeeld gegeven, zorg er alleen wel voor je dat je mijn query gebruikt en de juiste namen voor de variabelen hanteert.
Ik heb deze build via andere site dus vandaar maar ik zal rows veranderen in query
Zit nu nog met 1 dingetje en dat is dat hij nietmeer echoed
Tja dat is vervelend. Maar met zo'n vage omschrijving van je probleem kunnen wij natuurlijk ook niets...
Nou we zijn een heel eind gekomen alle foutmeldingen zijn weg alleen werkt de echo niet meer:

$query = "SELECT COUNT(naam) FROM producten WHERE categorie = '".mysql_real_escape_string($_GET['p'])."';
";
$pages = ceil($query / $max);
if ($page > 1) {
$previous = $page - 1;
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $previous . "&p=" . $get . "\"><<</a>&nbsp";
}
for ($i = 1; $i <= $pages; $i++) {
if ($page == $i) {
if ($i == $pages) {
echo "<b>" . $i . "</b>&nbsp";
} else {
echo "<b>" . $i . "</b>,&nbsp";
}
} else {
if ($i == $pages) {
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>&nbsp";
} else {
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>,&nbsp";
}
}
}
if ($page < $pages) {
$next = $page + 1;
echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $next . "&p=" . $get . "\">>></a>";
}
?>
@Mark: zet je code tussen de [.code.] en [/.code.] tags (zonder puntjes uiteraard). Als een echo niet werkt, zal hij wel niet bij die echo komen (mede door een if-constructie).

Edit: dit zou moeten werken:
<?php
$query = "SELECT COUNT(naam) AS aantal FROM producten WHERE categorie = '".mysql_real_escape_string($_GET['p'])."'";
$result = mysql_query($query);
if(mysql_num_rows($result) >= 1) {
	$pages = ceil(mysql_num_rows($result) / $max)-1;
	if($pages > 1) {
		if ($page > 1) {
			$previous = $page - 1;
			echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $previous . "&p=" . $get . "\"><<</a>&nbsp";
		}
		for ($i = 1; $i <= $pages; $i++) {
			if ($page == $i) {
				if ($i == $pages) {
					echo "<b>" . $i . "</b>&nbsp";
				} else {
					echo "<b>" . $i . "</b>,&nbsp";
				}
			} else {
				if ($i == $pages) {
					echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>&nbsp";
				} else {
					echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $i . "&p=" . $get . "\">" . $i . "</a>,&nbsp";
				}
			}
		}
		if ($page < $pages) {
			$next = $page + 1;
			echo "<a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?page=" . $next . "&p=" . $get . "\">>></a>";
		}
	}
}
?>
oke bedankt zal even kijken en zal de BB-code onthouden :D

Update: werkt ook nog niet beeje vreemd ik krijg het idee dat de script die ik van sitemasters.be iets wat waardeloos is

Maargoed in ieder geval bedankt
Wat voor fout krijg je?
PGfrank, webmakkerij en Djemo super bedankt maar ik heb het ge**** opgegeven aan dit script en verder gezocht en nu op deze site het volgende gevonden.. http://www.phphulp.nl/php/scripts/1/629/

Die heb ik aangepast aan mijn eisen en werkt 100%

Maar super bedankt allemaal :D

Reageren