Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een site (www.goedinfrankrijk.nl), De site is helemaal in flash gemaakt. Alleen ik kom niet goed in zoekmachines, Ik heb gelezen op internet dat dat komt omdat de site in flash is gemaakt en zoekmachines dat niet goed kunnen crawlen. Weten jullie een goede manier om toch in zoekmachines te komen? (heb wel eens gelezen over sitemaps en zo maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen?)
Alvast bedankt voor jullie hulp

Met vriendelijk groet,
Robbert van Markus
het ging om indexeerbaar maken voor zoekmachines... SEO + swf...

mijn idee... zoekmachines gebruiken GEEN javascript...
die voer ik dus static content met .htaccess...
en als ze beginnen weet ik dat wel en kan ik ze nog wel doorsturen... Totdat ze het allemaal gaan doen... Maar dat is nog even niet...

javascript & flashplayer == clientside... Dus geen controle...
Maar 'assumption' Zo niet... dan voer ik ze static content... cookies ook benodigd overigens voor eventueel inloggen natuurlijk...

Heb je het wel dan krijg je een mooie swf layout met toeters en bellen...
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb de site niet zelf gemaakt dus ik zou het even doorgeven over de grote van de site. Ik zelf maak nooit hele site's in flash maar meestal gewoon gedeeltes van de site.
@philip Als je het zo doet kan je toch geblokkeerd worden van Google? Heb ik wel eens van gehoord. (als dat niet zo is lijkt me dit een handige, snelle oplossing)

@pqFrank het doorgeven zou natuurlijk kunnen alleen, hoe kan je dan aan google doorgeven welke informatie er op die pagina staat? (aangezien google de informatie er niet af kan halen)

Maar die van Philip lijkt me opzich wel handig, Als ik dan gewoon de tekst van de pagina daar neer zet en dan kan google de tekst indexeren.

Zijn er verder nog tips hoe ik het beste het kan doen? Gewoon zo simpel mogelijk. Het is een kleine site die ik eigenlijk gewoon het liefst zo hoog mogelijk in de zoekmachines wil hebben. Maar het veel moeilijker gaat omdat het in flash is gemaakt. Ik zou er dus een 2de site achter kunnen hangen en daar de site opnieuw maken in HTML, alleen is er een script de de zoekmachine doorlinkt naar de HTML site en daar alle gegevens laat uithalen, en als er een normaal iemand op komt dat die gene dan naar de flash site komt.

Groetjes Robbert.

http://www.asual.com/swfaddress/samples/flash/ zie en observeer....
is opensource...

EDIT:
ook de 'vorige' knop werkt dus prima in deze....
Eigenlijk was flash al veel eerder HTTP_REQUEST als js. En ook VEEL minder afhankelijk van de client... versie 6,7,8,9 maar niet 25 browsers....
Volgens mij maakt google dit niks uit want het is volgense de regels als je bedenkt dat deze functie er is om mensen die geen flash hebben de mogelijkeheid te geven iets anders te laden wat ze wel kunnen zien. dus mag ook tekst lijkt mij.

Lees anders even wat google regels door en laat het mij even weten als het inderdaad niet mag.

Reageren