Hoi PHPers 8-).
Ik heb een tijdje niks van me laten horen, dit omdat ik even ben wezen expirimenteren met PHP (zonder MySQL).

Ik ben nu echter bezig met iets, en heb een vraag:
Als je een registreersysteem hebt, hoe laat je dan de 3 nieuwste gebruikers zien?
Ik weet dat je de hoogste IDs nodig hebt (bijv. 5, 4 en 3) en dat het waarschijnlijk met de COUNT functie (DSC ofzo) moet doen.
Want hij moet de IDs van hoog naar laag tellen.
Maar als je dan gebruikt:

<?php
$sql = "
    SELECT COUNT(id) DSC id
    FROM gebruikers
";

if(!$res = mysql_query($sql))
{
    trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}
else
{
    $row = mysql_fetch_assoc($res);
    echo $row['naam'];
}
?> 

Wat moet ik doen dat de hoogste 3 IDs (5, 4, 3) worden weeergegeven?

Alvast bedankt,
Jeroen
SELECT * FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 0,3 .. lijkt me
wes schreef op 25.02.2008 12:14
SELECT * FROM gebruikers ORDER BY id DESC LIMIT 0,3 .. lijkt me

Sorteren op niks? En dan aflopend? Dat levert natuurlijk niks op...
Nou.. eigenlijk wel want ut werkt wel bij mij =D
Thx allemaal.

Next question: Ik probeer een site te maken waar je mp3s van kan downloaden (ik weet, ik ben er te slecht voor, maaar ik GELOOF dat ik ut kan ^^).
Erm... Kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit werkt?
Idee:
Je registreert je, je voegt een liedje toe die andere kunnen downloaden, dus:
Registratie > Toevoegen > Downloaden
Dat downloaden moet via de site zelf, hoewel me nu al het zweet uit breekt hoe dat moet..
Mag ik je er even op wijzen dat ,tenzij je liedjes zonder copyright right hebt, jij hier de illegale partij bent en de bekeuring (als je hem krijgt) waarschijnlijk niet zal ophouden bij 100 euro?
Joehoe?
Denk je egt dat ik zelf die liedjes ga toevoege? ^^
Als iemand anders ze toevoegd is je hostingprovider de uploadende (dus illegale) party en aangezien die hun kosten op jou gaan verhalen (en gewoon je site offline flikkeren) maakt het niet uit of jij ze er op zet of niet omdat jij , tenzij je alles extreem goed dicht timmert (EXTREEEEEEEM) en extreem goed maakt, nooit kunt aantonen dat iemand anders de uploadende partij is gewesst wat jou als eigenaar zutomatisch de uploadende party maakt.

But plz correct me if im wrong
J hebt gelijk..

Ik bedenk wel wat legaals ^^
Wees hier voorzichtig mee,

als je kijkt naar witek weet ik ook niet hoe hij dat gedaan heeft. Misschien omdat het mixen van hemzelf zijn, dat je daarom dat wel kunt doen.

maar normaal gesproken moet je er idd dik voor betalen, en is het nu zo illigaal als de pest.

Doe eerst maar onderzoek!
Zoals in Nederland de wet aangeeft:

-------------------------

Het is in Nederland vooralsnog legaal om muziek en films met copyright te downloaden, mits:

- Dit alleen binnen huiselijke kring wordt gebruikt.
- Het niet wordt uitgeleend aan leden buiten de huiselijke kring.
- Niet wordt doorverkocht.
- Niet wordt weggegeven.

Software daarentegen (shareware en games) zijn officieel verboden om te downloaden, en het uploaden van al het bovengenoemde is ten aller tijde verboden.

-------------------------

Hoewel ik het niet snap dat forum als forumw.org nog gewoon mag blijven bestaan...
Inderdaad,

om nog maar niet te spreken van nieuwsgroepen.

want hoeveel Terabytjes daar wel niet aan software staat en films.. pff

erg vreemd

Reageren