Ik heb nu een scriptje dat een bezoeker 1 bestand kan uploaden van zijn pc naar mijn webserver. Ik ben nu op zoek naar een scriptje dat de bezoeker 1 bepaalde map kan instellen op zijn PC, en dat alle bestanden die in die map staan geupload worden. Is dit mogelijk ?
Dat is niet zondermeer mogelijk aangezien het lokale bestandsysteem van de gebruiker niet zomaar benaderbaar is zonder de tussenkomst van de gebruiker zelf. Je kunt dus niet een bepaalde map laten opgeven en vervolgens alle bestanden uit die map naar je server laten kopiëren.
Een bezoeker selecteerd 1 bestand om te uploaden. Vervolgens wordt die pagina bv elke 10 seconden gerefresht en wordt er (automatisch) zonder dat de bezoeker elke keer dat bestand moet aanklikken, een nieuwe versie van dat bestand geupload.
Dat word flinke server load om elke 10 sec te refreshen denk ik. Lijkt me trouwens ook niet echt mogelijk om automatisch een nieuwe versie te uploaden zonder dat iemand dat (handmatig) doet.
Nee het is niet voor een webcam, het is voor het uploaden van een txt bestandje die gemiddeld elke minuut veranderd, vandaar dat ik een automatisch proces wou maken .
Nee ook dat is niet mogelijk aangezien je geen vaste waarde voor je <input type="file"> kunt invoegen. De gebruiker zal het bestand altijd zelf moeten selecteren...
Wat natuurlijk wel mogelijk is om lokaal een PHP script uit te voeren dat het betreffende bestand via FTP upload naar je server. Dit PHP script laat je dan bijvoorbeeld elke minuut uitvoeren en je hebt zo telkens de meest recente versie van het bestand ter beschikking.