Geachte heren,

Ik ben beetje inpiratieloos momenteel weet ff hier geen oplossing voor...

Ik maak gebruik van een Front-end tooltje (voor klanten) en een Back-End tooltje (medewerkers). Als een klant een formulier invult wil ik dat er een melding komt in het tooltje van de medewerkers dmv php ofcourse.

Nu zat ik te denken aan een popup ofzo met een melding van er is 1 nieuw bericht maar ik weet niet hoe ik het zo kan maken dat iedere medewerker deze melding maar 1x te zien krijgt.

Als ik de pagina namelijk om de 60 secs laat refreshen geeft hij de popup telkens natuurlijk weer opnieuw weer zolang in een een bepaalde tabel een waarde staat...
ddouma ,

Je word niet naar de maan geschoten :)

Hier word geholpen, duwtjes in de goede richting gegeven.

Wat je desnoods zou kunnen doen is een extra table maken met :
autoincrement waarde.
medewerker_ip
Formulier_id
gelezen (standaard leeg updaten zodra het gelezen is)

Hier moet je wel bijna voor het ip kiezen omdat er geen andere mogelijke manier is om je medewerkers uniek te identificeren in deze constructie

Hoop dat je hier iets meer mee geholpen bent
o ja daar had ik nog niet aangedacht! Ga ik meteen ff testen, bedankt!
Ik denk toch dat je op een gegeven moment tegen een probleem aanloopt m.b.t. geen usertabel in je database... Iemand met een IP dat om de browsersessie veranderd, zal nooit medewerker kunnen zijn. Het slimste is dus gewoon een inlogfunctie te maken : ).
Ik kom er niet echt uit, iemand een voorbeeld script?
Een soort Priveberichten functie zou ook kunnen werken, maar dan wel eentje met een popup ofzo.

Reageren